گفتگو باشگاه در و پنجره و نما و با داریوش سیاح‌فر رئیس هیأت‌مدیرة شرکت پرمیوم باند

پرمیوم‌باند قوی‌ترین کارخانة تولید ورق کامپوزیت در خاورمیانه

  • یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 14:31

اخبار => مصاحبه

باشگاه در و پنجره و نما: کارخانجات تولیدی پرمیوم باند پیشرو در زمینة برنامه‌ریزی، مهندسی و تولید نماهای معماری و دکوراسیون داخلی، "ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی پرمیوم باند" را توسط تکنولوژی‌های مدرن روز و متدهای حرفه‌ای و پیشرفته، در چندین کلاس مختلف ازجمله پی‌وی‌دی‌اف، دابل پلی‌استر جهت نما و دکوراسیون داخلی و تابلوهای تبلیغاتی، طرح‌های خاص و بی‌نظیر، نانو با ویژگی سیستم تمیزکنندگی خودکار–براقیت و درخشندگی فوق‌العاده، علاوه بر ویژگی‌ها و مزیت‌های ورق‌های پی‌وی‌دی‌اف دارای ویژگی دفع گرد و غبار، رنگ و طرح‌های منحصربه‌فرد دکوراسیون داخلی، سنگ مصنوعی، مقرون‌به‌صرفه اقتصادی با ضخامت پوسته کمتر با پلی‌اتیلن نشکن و درجة یک صنایع شیمیایی ایران به‌صورت ضدحریق و یا معمولی در ابعاد استاندارد و سفارشی عرضه می‌نماید.
پرميوم‌باند قوي‌ترين كارخانة توليد ورق كامپوزيت در خاورميانه

باشگاه در و پنجره و نما گزارش می‌دهد:

فرصتی یافتیم تا در گفت‌وگویی کوتاه، پای دردودل آقای سیاح‌فر، مدیر کارخانه و عضو هیأت‌مدیرة شرکت پرمیوم باند بنشینیم و ضمن آگاهی بیشتر از آخرین دستاوردهای این شرکت موفق، افق آینده این صنعت را از نگاه ایشان ببینیم:

  • لطفاً درخصوص زمینة فعالیت پرمیوم باند، محصولات و خطوط مختلف این شرکت توضیح بفرمایید.

شرکت تضامنی سیاح‌فر و خانداداش تولیدکنندة برند پرمیوم باند،  تولیدکنندة ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم از سال 1389 تولید خود را در ایران آغاز نموده است. پیش از سال 1389، کارخانة ما در امارات‌متحدة‌عربی قرار داشت و واردات به ایران انجام می‌دادیم و پس از آن کارخانه را به داخل کشور منتقل نمودیم و با 3 خط تولید تقریباً 50 درصد از نیاز داخلی کشور را تأمین کردیم. از محصولات شرکت ما می‌توان به ورق‌های کامپوزیت با لایة پلی‌اتیلن اشاره کرد.

در سال 1391 خط چهارم تولیدمان را با توان دو برابری را‌ه‌اندازی کرده و توان تولیدمان به 12 هزار مترمربع در شبانه‌روز رسید.

با مشکلاتی که به‌واسطة آتش‌سوزی‌های مکرر در کشور به‌وجود آمد، تصمیم گرفتیم که در زمینة ورق‌های ضدحریق (A2) سرمایه‌گذاری کنیم. این ورق‌ها مشخصات ورق‌های کامپوزیت را دارند، با این تفاوت که کاملاً ضدحریق هستند و اولین خطی که در این زمینه خریداری نمودیم (با تلاش بسیار به‌دلیل تحریم) خط A2 با هستة معدنی بود. این ورق‌ها به‌دلیل وزن کم و مقاومت بالا و ضدحریق‌بودن یکی از بهترین متریال‌ها در نمای ساختمانی هستند.

پس از مدتی خط تولید 3D را ایجاد کردیم که ورق کامپوزیت با هستة کامل آلومینیوم تولید می‌کند و این برای اولین‌بار در خاورمیانه بود که چنین ورقی در شیراز و در کارخانة پرمیوم‌باند تولید می‌شد.

محصول دیگری که خط تولید آن‌را جدیداً ایجاد کردیم، ورق‌های "هانی کام" یا "لانه ‌زنبوری" است که ورق‌هایی با هستة آلومینیومی و با سازة خاص به‌شکل لانة زنبور است و این سازه موجب می‌شود که ورق دارای مقاومت بسیار بالایی باشد و بتوان از آن در سایزهای بزرگ و یک‌تکه از آن استفاده کرد. ضمن اینکه بسیار زیباست و وزن بسیار کمی داشته و از بار ساختمان کم می‌کند، همچنین در‌مقابل زلزله نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

درواقع "هانی‌کام"، یک محصول بسیار پیشرفته است و کشور ما همگام با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا این محصول را تولید می‌کند.

خط تولید دیگری که به ایران آورده‌ایم خط رولینگ است که به‌وسیلة آن می‌توانیم برروی سطوح صاف روکش آلومینیوم ایجاد نماییم و به‌طورکلی هر متریالی که صاف باشد به‌وسیلة این خط قابلیت آن‌را دارد که روکش آلومینیوم شود. این روش تولید و دانش آن به درخواست ما ایجاد شده است و به ‌همین دلیل خاص بوده و در ایران و حتی شاید در جهان منحصربه‌فرد است.

  • با توجه به این حجم فعالیت و روند فعالیت شرکت، چه آینده‌ای را برای خود متصور هستید؟

با اینکه امروز به جرأت می‌توان گفت که قوی‌ترین کارخانة تولید ورق کامپوزیت در خاورمیانه پرمیوم‌باند است و شاید در بین 10 شرکت برتر دنیا ازنظر توان تولید و تنوع تولید قرار بگیریم، اما متأسفانه در شرایط فعلی کاملاً ناامید و بی‌انگیزه شده‌ایم؛ چراکه هیچ چیز ثبات ندارد و هیچ‌چیز در سر جای خود نیست و در این شرایط به هیچ عنوان نمی‌توان به فعالیت ادامه داد.

طی سه یا چهار ماه گذشته، همواره درحال تصمیم‌گیری با توجه شرایط جدید هستیم و گاهی پس از تنها چند دقیقه شرایط کاملاً عوض می‌شود و باید تصمیم‌ جدیدتری اتخاذ کرده و سیاست دیگری را درپیش گرفت. در این شرایط امکان برنامه‌ریزی برای ما به‌طورکلی از بین رفته است.

  • ازجمله مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستید به چه مواردی می‌توانید اشاره کنید؟

بعد از تعطیلات عید، اسماً به ما اعلام کردند که به شما دلار 4200 تومانی اختصاص می‌دهیم تا واردات خود را انجام دهید. ما نیز بر همان اساس سفارش گرفتیم و محصولات خود را فروختیم، اما پس از آن هرچه را که خواستیم وارد کنیم یا ایراد گرفتند و یا جلوی وارداتش را گرفتند و شرایط را به‌جایی رسانده‌اند که امروز محصولات را به چند برابر آن قیمتی که فروخته‌ایم مجبور به خرید دوباره برای جایگزین‌کردن هستیم.

این شرایط متزلزل و بی‌ثبات، لطمه‌های بسیاری را به تولیدکنندگان وارد می‌نماید و من به‌شخصه فکر نمی‌کنم که تولیدکننده بتواند این شرایط را تحمل کند و به فعالیت ادامه دهد. متأسفانه کار را به جایی رسانده‌اند ما که به‌عنوان پیشرو در صنعت بوده‌ایم و همواره به خود می‌بالیدم که در جهت رشد و ارتقای صنعت مملکت تلاش می‌کنیم، امروز از آنچه انجام داده‌ایم احساس زیان و پشیمانی داریم.

  • به نظر شما راه‌حل برون‌رفت از این اوضاع برای کشور ما چیست؟

تولید مسأله‌ای است که در تمام کشورهای موفق دارای برنامه‌های 10 تا 30 ساله از پیش تعیین شده است و اصولاً شرایط پایدار موجب موفقیت آن می‌شود. کشور ترکیه به تولیدکنندگان اعلام می‌کند درصورتی‌که دستگاه‌هایتان را به این کشور منتقل کنید، تا 10 سال از مالیات معاف هستید، زمین مجانی هم دراختیارتان می‌گذاریم، LC یکساله با سود یک درصد برایتان باز می‌کنیم و سرمایه در گردش با سود 3 درصد دراختیارتان قرار می‌دهیم حال در این شرایط چگونه توقع تحمل این شرایط و برنامه‌ریزی برای آینده را از تولیدکننده دارند.

ازطرفی کشور بزرگی مانند هند با یک میلیارد و صد میلیون نفر جمعیت یا کشور سرمایه‌داری مانند امارات‌متحدة‌عربی و یا ترکیه، خیلی از این خطوط تولید را ندارند و از اینکه ما چنین خطوطی را داریم تعجب می‌کنند و بنده به‌شخصه از اینکه سرمایه‌های کشور به‌آسانی درحال از بین رفتن است بسیار ناراحتم و نمی‌دانم چطور می‌توان جلوی این مسأله را گرفت چراکه کارگاه و کارخانه‌ای که بسته شود دیگر به این سادگی قابل بازگشایی نیست.

این شرایط نابسامان یک وضعیت آشفتگی و سردرگمی را به تمامی ارکان مجموعة ما وارد نموده است و این وضعیت برای تمامی تولیدکنندگان داخلی وجود دارد و آینده برای ما کاملاً مبهم و غیرقابل پیش‌بینی است.


تعداد بازدید : 698

ارسال نظر

ارسال