تولید رنگی که ساختمان ها را خنک نگه می دارد

  • شنبه 3 آبان 1399 ساعت 13:17

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: محققان می گویند یک نوع جدیدی از رنگ سفید امکان خنک سازی ساختمان ها و کاهش استفاده از سیستم تهویه هوا را دارد.
تولید رنگی که ساختمان ها را خنک نگه می دارد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از زیست آنلاین، این رنگ جدید طی یک آزمایش توانست 95.5 درصد از نور خورشید را منعکس کند و درجه حرارت را در مقایسه با شرایط هوای محیط، 1.7 درجه سانتیگراد کاهش دهد.

مهندسان این  پروژه می گویند این تأثیر با افزودن اندازه های مختلف ذرات کربنات کلسیم حاصل می شود.

ساختمانها یکی از بزرگترین منابع انتشار دی اکسید کربن هستند. طبق اعلام شورای جهانی ساختمان سبز، روشنایی، گرمایش و سرمایش ساختمانها عامل انتشار حدود 28 درصد دی اکسید کربن جهان است. دلیل آن این است که گرمایش و سرمایش ساختمان ها عمدتا بوسیله زغال سنگ، نفت و گاز تأمین می شود. در اروپا، حدود 75 درصد از این انرژی از سوخت های فسیلی تامین می شود.

برای دهه ها، محققان تلاش کرده اند تا ایده هایی برای افزایش کارایی سرمایش و گرمایش ارائه دهند. تعدادی رنگ انعکاسی برای بیرون منازل و ادارات تولید شده است که نور خورشید را منعکس کرده و دمای داخل را کاهش می دهد. تاکنون، هیچ یک از این محصولات نتوانسته اند به اندازه کافی پرتوهای خورشید را منکسر کنند تا دمای ساختمان را از شرایط محیطی پایین تر بیاورند.

اکنون، محققان در ایالات متحده می گویند که آنها یک رنگ سفید با خواص خنک کننده قوی تولید کرده اند. در یک آزمایش که یک سطح رنگ آمیزی شده زیر نور مستقیم خورشید قرار داده شد، سطح آن 1.7 درجه سانتیگراد زیر دمای محیط و در طول شب حتی تا 10 درجه سانتیگراد زیر دمای محیط پایین آمد.

این مقدار قابل توجهی از قدرت خنک کنندگی است که می تواند اکثر نیازهای تهویه مطبوع را برای ساختمانهای معمولی برآورده کند.

 


تعداد بازدید : 448

ارسال نظر

ارسال