کوهن پدرسن فاکس، طراح دروازة ورود به امارات

  • چهارشنبه 3 آذر 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در وپنجره و نما: شرکت کوهن پدرسن فاکس (KPF) با هدف ایجاد دروازه‌ای به‌سوی پایتخت امارات‌متحدة‌عربی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را طراحی نموده است. این طرح در راستای برنامة بلندمدت این شهر برای تبدیل صحرا به "باغ خلیج‌فارس" تا سال 2030 ارائه شده است.
کوهن پدرسن فاکس، طراح دروازة ورود به امارات

این پروژه برای حمل 30 میلیون مسافر در سال طراحی شده که درحدود 8500 نفر در ساعت تخمین زده می‌شود.

پروژة فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، از پایه ساخته شده و از فاصلة 1500 متری قابل روئیت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سازه آن است که به هنگام شب کاملاً می‌درخشد. از دیگر خصوصیات این فرودگاه آن است که در مساحتی بالغ بر 150 هزار مترمربع ساخته شده به‌طوری‌که 50 هزار مترمربع به فضایی با امکانات رفاهی اختصاص داده شده است.

سازندگان این فرودگاه به‌دنبال ساخت فرودگاهی با صفر درصد ضایعات کربنی می‌باشند.

طراحی و نمای ساختمان این فرودگاه به‌‌گونه‌ای است که موقعیت مناسبی برای ایده‌های جدید فراهم آورده است. استفاده از کلادینگ آلومینیومی و شیشه‌های زاویه‌دار در این ساختمان به‌صورتی است که از تأثیر حرارتی برروی ساختمان کاسته است. درواقع این طراحی به‌صورتی است که ساختمان فرودگاه را کاملاً عایق‌بندی کرده و هیچ تبادل حرارتی بین محیط داخل و بیرون صورت نمی‌گیرد.

از دیگر مزایای این فرودگاه افزایش بهره‌وری از آب می‌باشد.

جهت امکان مدرنیزاسیون در ساختمان این فرودگاه در آینده، تمامی پانل‌ها، ستون‌ها و اجزای آلومینیومی به رنگ خاکستری باقی مانده است.


تعداد بازدید : 1098

ارسال نظر

ارسال