رئیس سازمان مدیریت بحران:

نظارت بر ساخت و سازها کافی نیست / نگرانی از ایمنی ساختمان ها

  • دوشنبه 22 آذر 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره ونما: معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با ابراز نگرانی از ساخت و ساز خانه در کشور گفت: 80 درصد ساختمان ها زیر 30 سال عمر دارند که بدلیل عدم کیفیت لازم و ناایمن بودن، همواره نگران ایمنی آنها هنگام وقوع حوادث و بحران هستیم.
نظارت بر ساخت و سازها کافی نیست / نگرانی از ایمنی ساختمان ها

به گزارش ایرنا،‌ اسماعیل نجار روز شنبه درحاشیه مراسم دومین رویداد مدیریت بحران که در شهرآفتاب برگزار شد درجمع خبرنگاران افزود: متاسفانه نظارت کافی بر ساخت وسازهای کشور صورت نمی گیرد و این باعث شده تا خانه های ناایمن در کشور ساخته شود.

معاون وزیر کشور گفت: مردم باید هنگام ساخت و ساز و یا خرید خانه به کیفیت و ایمنی آن توجه داشته باشند و بیش از مبحث دکوراسیون این موضوع را مد نظر قرار دهند.

نجار درباره امکانات و تجهیزات موجود در حوزه بحران نیز گفت: آمادگی در برابر بحران نسبت به گذشته ارتقا یافته اما باز هم باید توسعه یابد.

وی با تاکید بر مقوله آموزش هم گفت: با آموزش می توانیم بر مشکلات و کاهش خسارات فائق آییم و مردم بهترین کسانی هستند که می توانند در این زمینه کمک کنند.

نجار در عین حال تصریح کرد: درصد بالایی از مردم درباره مخاطرات طبیعی آگاهی لازم را ندارند و از عواقب آن باخبر نیستند که باید در این زمینه آموزش ببینند.

وی اعلام کرد: آموزش اقشار مختلف مردم و نیز مسئولان اجرایی را در دستور کار داریم و آن را دنبال خواهیم کرد.

دومین رویداد جامع مدیریت بحران از روز شنبه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و حمعی از مسئولان نیروهای مسلح و نمایندگان سفیران کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد و تا 23 آذرماه در این مرکز نمایشگاهی ادامه خواهد داشت.


تعداد بازدید : 796

ارسال نظر

ارسال