چرا ایالات‌متحده یک آکواریوم فوق‌العاده در برزیل می‌سازد؟

  • چهارشنبه 30 دی 1394

اخبار => اخبار

چرا ایالات‌متحده یک آکواریوم فوق‌العاده در برزیل می‌سازد؟

برزیل در‌حال ساخت آکواریومی منحصر‌به‌فرد است که نقطة تلاقی دو قاره خواهد بود. این آکواریوم با طرح عجیب و خاص خود توریست‌های بسیاری را به‌سوی خود جذب خواهد کرد.

آکواریومی با نام آکوریوسیرا (Acquario Ceara):

برزیل به‌زودی بزرگترین آکواریوم آمریکای جنوبی را در‌ خود جای خواهد داد. پس از اتمام این آکواریوم تا پایان سال 2015، آکوریو ‌سیرا، به یک آکواریوم عمومی برای منطقة شمال‌شرقی آمریکا یعنی شهر برزیلی فورتالزا (Fortaleza) مبدل خواهد شد. این آکواریوم برجسته‌ترین آکواریوم در جهان خواهد بود.

این پروژة منحصر‌به‌فرد، تنها پروژة واقعی آمریکایی در منطقة ‌غربی خواهد بود در‌حالی‌که طراحان آکوریو سیرا به‌دنبال طراحی نمادی خاص برای آمریکای‌جنوبی هستند، این آکواریوم محصولی از شمال آمریکا خواهد بود.

ایالات‌متحده طراحی، مهندسی، ساخت و حتی امور مالی آکوریو سیرا را بر‌عهده دارد. پس از جام‌جهانی، این آکواریوم بهانه‌ای برای جذب توریست به این شهر خواهد بود. این پروژه فرصت‌های شغلی زیادی را به‌همراه خواهد داشت و پس از افتتاح آن برای این منطقة فقیر، امکان شغلی و مالی فراوانی را به‌همراه خواهد داشت.

طراح این پروژه لئوناردو فونتنل (Leonardo Fontenele) و اجرای آن بر‌عهدة شرکت زانر (Zahner) است. زانر که به‌دلیل توانایی در طراحی و اجرای نماهای پیچیده صاحب شهرت است می‌بایست 23 پایة منحنی‌شکل بسازد که وزن سازة سقف را تحمل کند. استفاده از فلزات مختلف نظیر فولاد و آلومینیوم در سازه‌ها، این محصول را به ساختاری منحصر‌به‌فرد مبدل ساخته است.

طراحی سقف این آکواریوم، الهام‌گرفته از سفره‌‌ماهی‌های غول‌پیکر و جانوران ‌دریایی است. ویلیام‌ زانر، رئیس شرکت زانر می‌گوید: به‌نظر می‌رسد این ساختمان، پیچیده‌‌ترین ساختمان تأسیس‌شده در قارة آمریکا باشد.

بانک صادرات-واردات ایالات‌متحده با تأمین 105 میلیون دلار وام مستقیم، هزینة ساخت این آکواریوم را تأمین نموده ا ست.

البته برخی معتقدند که ساختار این آکواریوم تأثیر منفی بر بازدید‌کنندگان خواهد داشت چرا‌که ترکیبی از اثر معماری بیل‌بائو (Bilbao) و حس جام‌جهانی می‌باشد.

   

تعداد بازدید : 503

ارسال نظر

ارسال