تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی کشور به خودکفایی رسیده است

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => اخبار

حفظ دستاوردهای توافق هسته‌ای و تنظیم مناسبات اقتصادی، سیاسی و تعاملات بین‌المللی کشور در شرایط کنونی نیازمند ارادة جمعی است.
تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی کشور به خودکفایی رسیده است

محمدجواد اقدامیان در "پانزدهمین همایش تخصصی ویستابست" در همدان اظهار کرد: حفظ دستاوردهای توافق هسته‌ای و تنظیم مناسبات اقتصادی، سیاسی و تعاملات بین‌المللی کشور در شرایط کنونی نیازمند ارادة جمعی است.

به‌گزارش روابط عمومی ویستابست، محمدجواد اقدامیان رئیس هیأت‌مدیرة ویستابست گفت: نتیجة به‌ثمر نشستن این تعاملات رسیدن برجام به فرجام نهایی، مشارکت گسترده‌تر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی، ورود تکنولوژی به ایران، مشارکت با بنگاه‌های ایرانی و افزایش تحول و نشاط در کشور را درپی خواهد داشت.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجره ایران ادامه داد: به هر میزان باورهای تولیدکنندگان ایرانی نسبت به تحولات جدید در عرصة بین‌المللی بسیط باشد میزان بهره‌مندی از فرصت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ورود کشور به عرصه‌های جدید اقتصادی به برکت دوران پساتحریم درحال آماده‌سازی است، گفت: اگر این رویکرد با برنامه‌ریزی عقلایی و تحرک به موقع همراه نباشد عوارض و مشکلاتی را فراهم خواهد کرد.

اقدامیان عنوان کرد: درحال‌حاضر در کشور مباحثی ازجمله رفاه، همدلی، همزبانی و هم‌اندیشی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

 

*ایران کشوری تعامل‌گرا در افکار عمومی جهان

وی افزود: این روزها نام ایران به‌عنوان یک کشور صلح‌خواه و تعامل‌گرا در سراسر دنیا در افکار عمومی جهان مطرح است.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجرة ایران تصریح کرد: از زمانی‌که توافق هسته‌ای به سرانجام رسیده، شاهد افزایش جاذبة ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی و سفر هیأت‌های عالی‌رتبة سیاسی، اقتصادی و صنعتی کشورهای پیشرفته به کشورمان بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد تحولات جدید در عرصه‌های مختلف به‌خصوص جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی در راستای آبادانی و توسعة کشور باشد.

*صنعت باثبات با محصولات استاندارد تولیدکنندگان داخلی

اقدامیان با تأکید بر تولید ملی و رسیدن به خودکفایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید در این فرصت محصولاتی درحد استانداردهای جهانی تولید کنند تا بتوان به‌سمت یک صنعت باثبات حرکت کرد.

وی با بیان اینکه تجربة سخت دوران تحریم چهرة ایران را در افکار عمومی بازسازی کرده است گفت: نتیجة آن حفظ مسیر رو به رشد و روندی مثبت در راستای رسیدن به خودکفایی بوده است.

وی گفت: در سایة تولید ملی و حمایت از کار و سرمایة ایرانی از تولیدات با مزیت رقابتی و تولیدکنندگان واقعی پشتیبانی بیشتری صورت شود و به همت و کمک متخصصان، صنعتگران و دولتمردان بتوان موانع را ازسر راه برداشته و گام‌های بلندی به‌سوی اشتغال پایدار طی کرد.

اقدامیان اظهار کرد: همه باید در عرصه‌های تولید، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را ارتقا بخشیده و نیروی کار ماهر و حرفه‌ای تربیت کنند تا بخش‌های فنی و حرفه‌ای کشور درگیر آموزش‌های نظری نشود و در آینده‌ای نزدیک علاوه بر صادرات محصولات با کیفیت داخلی برتر، صادرات خدمات فنی و مهندسی را نیز در برنامة کشور قرار گیرد.

 

*خودکفایی کشور در گرو ایستادگی درمقابل واردات کالاهایی است که به خودکفایی رسیده‌ایم

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجرة ایران خاطرنشان کرد: ثبات روند مثبت در خودکفایی کشور در گرو حمایت و تدبیر دولتمردان درجهت ایستادگی درمقابل واردات کالاهایی است که در تولید آن به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی افزود: در صنعت پروفیل یو‌پی‌وی‌سی درحال‌حاضر شاهد ورود بسیار زیاد پروفیل یو‌پی‌وی‌سی نامرغوب و با درجه 2 و 3 در کشور هستیم.

*بازار تولید یوپی‌وی‌سی به خودکفایی رسیده/بازار یوپی‌وی‌سی تقدیم شرکت‌های خارجی فاقد کیفیت نشود

اقدامیان افزود: کشور ایران در تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی به خودکفایی رسیده و دولت نباید اجازه دهد فضای بازار جدید داخلی دودستی تقدیم شرکت‌های خارجی فاقد کیفیت شود.

 

 *واردات کالاهای بی‌کیفیت کمر تولید داخل را می‌شکند

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجرة ایران با بیان اینکه واردات کالاهای بی‌کیفیت کمر تولید را می‌شکند تأکید کرد: در سایة تولید ملی و حمایت از کار و سرمایة ایرانی از تولیدات با مزیت رقابتی و تولیدکنندگان واقعی حمایت بیشتری شود.

وی افزود: به همت متخصصان و دولتمران می‌توان موانع را از سر راه برداشت و گام‌های مؤثری در تولید ملی و خودکفایی داشته باشیم.

اقدامیان با تأکید ایجاد اشتغال پایدار در کشور گفت: فرهنگ‌سازی لازم به‌منظور استفاده از کالای داخلی و طرح آن به‌عنوان ارزش ملی جدی گرفته شود و در این راستا باید همواره در عرصه‌های تولید ملی روش‌های فنی را ارتقا داده و نیروی کار ماهر را تربیت کنیم تا بخش‌های فنی و حرفه‌ای کشور درگیر آموزش‌های نظری نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در دورة جدید باید فرصت ورود تکنولوژی و سرمایه در کشور وجود داشته باشد تا شاهد رونق دوبارة اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور باشیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجرة ایران تصریح کرد: بدون رونق اقتصادی نمی‌‌توان اشتغال ایجاد کرد و برای این منظور باید پایه‌های اعتماد در جامعه را تقویت کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت و ملت در کنار هم در این راستا حرکت کنند.

اقدامیان گفت: پول نفت باید در بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی اصلی مصرف شود و ورود فناوری‌های جدید می‌تواند به ما در جذب تکنولوژی و جذب جوان کمک کند.

وی با اشاره به دراختیار گذاشتن بودجة خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: جوانان تحصیلکرده سرمایه‌های بزرگی در کشور هستند.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجرة ایران خواستار محدودشدن واردات کالاهای غیرضروری شد و گفت: محدودکردن واردات کالاهای غیرضروری یعنی اعتماد به تولیدکنندگان داخلی ایرانی، کارآفرینان و بخش‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه در ایران همانند دیگر کشورها بحث انرژی، تلاش برای بهینه‌سازی مصرف و ذخیره‌سازی آن بسیار پررنگ شده است، خاطرنشان کرد: شرکت ویستابست تلاش خود را در این مهم و در ایفای نقش خود به‌منظور خدمت به نسل‌های ایفا کرده است.

اقدامیان اذعان داشت: جامعة ویستابست به‌شکل مثلثی متشکل از تولیدکنندة پروفیل یوپی‌وی‌سی، پنجره‌ساز و مشتری نهایی است؛ در راستای ایجاد ارتباطی نزدیک و هماهنگ بین این سه عضو و به‌ویژه تولیدکننده و مشتری نهایی، ویستابست راهکاری به‌نام "الو پنجره" سامانة ارتباطی ویستابست را راه‌اندازی کرد. سامانه‌ای که با حجم بزرگی از تبلیغات در کشور، در شرایط رکود اقتصادی کنونی جامعه، نه با هدف فروش، بلکه در راستای افزایش آگاهی و دانش ایرانیان و با درنظرگرفتن نقش و مسئولیت فردفرد جامعه نسبت به صرفه‌جویی اقتصادی، انرژی و بهینه‌سازی مصرف، به‌عنوان یک مرکز اطلاع‌رسانی از چگونگی ساخت، کیفیت، نصب، مزایا و تفاوت پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی شروع به‌کار کرد.

 

*آموزش نمایندگان ویستابست یکی از سیاست‌های ویستابست

مدیرعامل شرکت ویستابست نیز اظهار کرد: پروفیل فی‌النفسه عایق صوت و دما نیست بلکه باید پنجره شود و ساخت و نصب استاندارد آن هدف مصرف بهینه انرژی را دنبال خواهد کرد. محمود صداقت طینت‌راد با اشاره به گزینش صحیح نمایندگان گفت: آموزش و کنترل کیفیت نمایندگان و نصابان پنجره یکی از سیاست‌های ویستابست در ارتقا کیفیت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه متقاضیان به عقد قرارداد با نمایندگان ویستابست می‌توانند با سامانة الو پنجره (سامانه ارتباطی ویستابست) 23002400 تماس داشته باشند تا از وضعیت و صحت فعالیت نمایندگان در سراسر کشور اطلاع حاصل کنند، افزود: این امر باعث می‌شود مردم با اطمینان به خرید محصولات ویستابست بپردازند.

ویستابست پانزدهمین همایش از سلسله همایش‌های تخصصی خود را در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارائه راهکارهای علمی و تخصصی در چگونگی حفاظت از انرژی در ساختمان و ایفای نقش خود در توسعه و آبادانی استان همدان، عصر 26 شهریور در محل هتل پارسیان آزادی همدان برگزار کرد.


تعداد بازدید : 662

ارسال نظر

ارسال