9 ساختمانی که شبیه محصولات خود هستند

  • چهارشنبه 24 خرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: برخی از کارخانه ها، فروشگاه ها یا حتی موزه ها و رستوران ها تمایل دارند در ظاهر ساختمانشان تغییراتی ایجاد کنند تا هر رهگذری متوجه شود آنها چه محصولی تولید می کنند یا در چه زمینه ای فعال هستند.
9 ساختمانی که شبیه محصولات خود هستند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما و به نقل از برترین ها، برخی از کارخانه ها، فروشگاه ها یا حتی موزه ها و رستوران ها تمایل دارند در ظاهر ساختمانشان تغییراتی ایجاد کنند تا هر رهگذری متوجه شود آنها چه محصولی تولید می کنند یا در چه زمینه ای فعال هستند. تعداد این نوع ساختمان ها کم نیست و ما 9 نمونه از جالب ترین آنها را برای شما انتخاب کرده ایم. 

 

The Donut Hole  لپونته، کالیفرنیا، آمریکا

در منطقه لپونته ایالت فلوریدا در آمریکا، یک فروشگاه نان و شیرینی جالب توجه وجود دارد. این فروشگاه از سال 1968 میلادی تاکنون در این منطقه دونات و پیراشکی می فروشد و جذابیت زیاد آن، دونات های بسیاری بزرگی است که در ورودی نانوایی خود قرار داده است. این دونات ها از جنس فایبرگلاس هستند و حدود 8 متر ارتفاع دارند. 

 

The Big Pineapple، آفریقای جنوبی

بزرگ ترین آناناس جهان در روستای کوچکی در Bathurst در آفریقای جنوبی قرار دارد. این آناناس در واقع ساختمان کارخانه تولید انواع محصولات آناناسی است. این ساختمان حدود 17 متر ارتفاع دارد و در ایالت Summerhill واقع شده است و سه طبقه دارد که شامل سالن کنفرانس 60 نفری، فروشگاه محصولات آناناسی، موزه اختصاصی مرکبات و عرشه ای با چشم انداز 360 درجه دارد. این آناناس بزرگ در خلال سال های 1990 تا 1992 میلادی از استیل و برنز ساخته شده است. نمای بیرونی ساختمان نیز از جنس فایبرگلاس است. 

 

موزه توالت فرنگی، کره جنوبی

این ساختمان در سال 2007 میلادی به عنوان یک خانه شخصی در همکاری با انجمن توالت جهانی در دو طبقه و به شکل توالت فرنگی بسیار عظیم ساخته شد. اما در حال حاضر این ساختمان تغییر کاربری داده و به موزه توالت تبدیل شده است. این بنا در سوان در کره جنوبی قرار دارد. مساحت ساختمان این موزه 419 متر مربع است و در پارک فرهنگی دستشویی قرار دارد. در این موزه، آثار هنری مربوط به توالت، لگن های اروپایی و انواع مدل های توالت در سراسر دنیا را می توان تماشا کرد. 

 

موزه چای Meitan ، چین

روستای Meitan در ایالت Guizhou در چین یکی از بهترین مناطق برای تولید چای سبز به شمار می رود. به همین دلیل شاید چندان عجیب نباشد که ساختمانی به شکل قوری و فنجان را در این منطقه ببینید. این قوری بزرگ و فنجان آن در واقع یک موزه اختصاصی چای و همه محصولات مرتبط به چای و هتلی برای اقامت گردشگران هستند. این قوری حدود 23 متر ارتفاع دارد و به عنوان بزرگ ترین قوری جهان نیز نام آن ثبت شده است.

 

کفاشی کفش بزرگ، Bakersfield، ایالت کالیفرنیا، آمریکا

در دنیا انواع ساختمان های مختلف به شکل کفش وجود دارند. اما کفش بزرگی که در بیکرزفیلد کالیفرنیا ساخته شده است، تنها کفشی است که داخل آن تعمیرات کفش انجام می شود. این ساختمان در سال 1947 میلادی با طول 9 متر ساخته شده است. بندهای کفش که سقف ساختمان را تشکیل می دهند نیز از 15 متر طناب تهیه شده است. 

 

سازمان شیلات و توسعه علم پرورش ماهی ملی، هند

این ماهی بزرگ در واقع یک ساختمان 4 طبقه است که در سال 2012 میلادی به سفارش سازمان شیلات Rajendranager در هند ساخته شده است. در دل این ماهی بزرگ، افراد بسیاری برای توسعه فناوری های مرتبط به ماهی گیری و زندگی دریایی در تلاش و خدمت هستند. ورودی ساختمان در زیر فلس های نقره ای قرار دارد. 

 

بولدوزر غول‌پیکر، مرکز تجهیزات ساختمانی، کالیفرنیا آمریکا

این ساختمان بسیار جالب توجه در منطقه ترولاک در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و در سال 1976 میلادی ساخته شده است. این شرکت ماشین های بزرگ برای ساختمان سازی کرایه می دهد. نمای آن نشان دهنده یک بولدوزر Cat D5 بزرگ است که در دو طبقه و 21 متر ارتفاع دارد.

 

گیتار بزرگ، ایالت تنسی آمریکا

گیتار بزرگ در بریستول ایالت تنسی بزرگ ترین فروشگاه لوازم موسیقی به شکل گیتار در جهان است. این گیتار 21 متر ارتفاع دارد و در واقع یک موزه بزرگ است که مردم می توانند انواع وسایل و ابزار موسیقی را در آن تماشا کنند. این ساختمان در سال 1983 میلادی و سه طبقه ساخته شده است. 

 

محل فروش هات‌داگ، ایالت کلورادو آمریکا

این ساختمان شبیه هات داگ بزرگی ساخته شده است که در نان ساندویچی قرار دارد. روی آن نیز سس خردل و چاشنی ریخته شده است. کلورادو همیشه برای ارایه غذاهای چرب در آمریکا شهرت دارد. این ساختمان در سال 1966 میلادی ساخته شده است و تا پیش از سال 2006 میلادی در دنور قرار داشت. پس از آن سال تغییر مکان داد و به Bailey آورده شد.


تعداد بازدید : 4330

ارسال نظر

ارسال