اثر ذهن طلایی بر نمای سنگی

  • سه شنبه 14 شهریور 1396 ساعت 13:34

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: این ساختمان بین دروازه های تاریخی Porte Louise و Port de Namur در مرکز بروکسل واقع شده است.
اثر ذهن طلایی بر نمای سنگی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: ویژگی برجستة این نمای سنگی، طراحی غیر معمول آن است. طراحان با استفاده از نمای سنگ کرِم رنگ و پنجره های بزرگ در ترکیب با بالکن های طلایی به نوعی هارمونی اعجاب انگیز دست یافته اند. طراحان دربارة طراحی نمای ساختمان گفتند: تیم ما قصد داشت با ایحاد نوعی کنتراست، این باور را به بیننده القا کند که قسمت طلایی رنگ و بالکن های افقی حمل کننده ساختمان هستند و گویی بقیه قسمت های نمای ساختمان، شناور است و بر فراز خیابان قرار گرفته است.

گروه معماری هلندی UN این نمای سنگی شیک و نوین را به عنوان اولین سازه  گروه طراحی ومعرفی کردند. این ساختمان هشت طبقه که یک سازه ی تجاری-مسکونی است، اولین اثر این تیم طراحی است که در بروکسل (بلژیک) قرار گرفته و Toison d'Or نام دارد.

این ساختمان بین دروازه های تاریخی Porte Louise و Port de Namur در مرکز بروکسل واقع شده است.

بن ون برکل ( Ben van Berkel )  یکی از طراحان، اضافه کرد: تیم ما به مفاهیم انتزاعی در نمای ساختمان و جلوگیری از تکرار کسل کننده عناصر در معماری پایبند است.

با ۱۳ هزار متر مربع زیر بنا، قسمت های پایینی ساختمان به فروشگاه های مختلف اختصاص داده شده اند و ۷۲ واحد آپارتمانی در قسمت های بالا قرار گرفته است.

درحالی‌که متریال استفاده شده در نمای ساختمان مشترک است، در قسمت های مختلف با تغییر بافت نمای سنگی مواجه می شویم که باعث تنوع زبان معماری در نمای ساختمان شده است.






تعداد بازدید : 2071

ارسال نظر

ارسال