مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد؛

اجرای روش (BIM) برای اولین بار در پروژه‌های انبوه‌سازی کشور

  • یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 16:35

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: روزبه ظهیری در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با تأکید بر اینکه در فرآیند کیفی‌سازی پروژه‌ها در نظر داریم با دو رویکرد «صرفه جویی در منابع و انرژی» و «افزایش طول عمر ساختمان‌ها»، بهره‌وری را در کنار توسعه کمّی پروژه‌ها ارتقا دهیم گفت: در حوزه مدیریت مصرف انرژی و مصالح ساختمانی استفاده از روش مدلسازی اطلاعات ساختمان ( (Building information Modeling را در دستور کار قرار دادیم.
اجرای روش (BIM) برای اولین بار در پروژه‌های انبوه‌سازي کشور

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه روش BIM تاکنون توسط سازندگان به صورت تک پروژه‌ای اجرا شده است، گفت: ما در گروه سرمایه‌گذاری مسکن درنظر داریم به‌عنوان اولین انبوه‌ساز و توسعه‌گر این روش را به‌صورت جامع و گسترده در پروژه‌های انبوه‌سازی اجرایی کنیم که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن جلوگیری از دوباره کاری‌ها و اسراف در مصالح ساختمانی است.

وی افزود: طراحی منطبق با اقلیم و سازوکار کنترل کیفیت از دیگر رویکردهای گروه سرمایه‌گذاری مسکن است که در دستور کار قرار گرفته و تأثیر قابل توجهی در ساخت مبتنی بر موقعیت جغرافیایی و ارتقای کیفیت پروژه‌ها دارد.

این مقام مسئول در گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: همچنین در تلاش هستیم تا برای اولین ضمانت‌نامه کیفیت را برای پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری در کل کشور صادر کنیم تا در 30 سالگی فعالیت گروه، اولین پروژه دارای ضمانت نامه کیفیت رونمایی شود.

ظهیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای انضباط مالی در گروه نیز گفت: 44 میلیارد تومان زیان مالی تلفیقی در سال مالی منتهی به آذرماه سال 96 در سال مالی 97 به 40 میلیارد تومان سود تلفیقی تبدیل شد و امسال نیز این سود تلفیقی به دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه متأسفانه طول عمر ساختمان‌ها در کشور بین 25 تا 30 سال است گفت: عمر مفید ساختمان باید 50 سال باشد که در این زمینه نیز گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزایش کیفیت و طول عمر پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.


تعداد بازدید : 459

ارسال نظر

ارسال