احداث اولین ساختمان کاملا محیط زیستی کشور در شهر تهران

  • یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:36

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: اولین ساختمان کاملاً محیط زیستی و Low Energy کشور با کاربری اداری، آموزشی و نمایشگاهی توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با همکاری منطقه ۲ طراحی، احداث و تجهیز می‌شود.
احداث اولین ساختمان کاملا محیط زیستی کشور در شهر تهران

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از عصر ساختمان، اولین ساختمان کاملاً محیط زیستی و Low Energy کشور با کاربری اداری، آموزشی و نمایشگاهی مرتبط با موضوعات مختلف محیط زیستی با همکاری و مشارکت منطقه 2 شهرداری تهران احداث می شود.

با توجه به سهم 30 درصدی ساختمان‌ها در مصرف منابع و تولید آلاینده‌های زیست محیطی و رشد فزآینده آن، امروزه توجه به ساختمان‌های دوستدار محیط زیست به مسأله‌ای جهانی تبدیل شده است.

بدین منظور این اقدام به توسعه مدل­هایی برای تبیین شاخص‌های ساختمان سبز مانند مدیریت مصرف انرژی، بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت مصرف و تأمین آب، مدیریت پساب، مدیریت پسماند، سطوح سبز، معماری محیط زیستی، مصالح سازگار با محیط زیست و برخوردار از تجهیزات هوشمند و تکنولوژیک مطابق با استانداردهای روز دنیا نموده است.

اولین ساختمان کاملا محیط زیستی و Low Energy کشور با رعایت تمامی معیارها و استانداردهای لازم از جمله استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند آبگرمکن‌های خورشیدی، نیروگاه فتوولتائیک و عایق چند جداره دیواره‌های خارجی جهت کمینه سازی تبادل حرارت، کاربرد سیستم‌های کاهش مصرف آب شرب مانند شیرآلات کاهنده، نصب مخازن ذخیره‌سازی و استفاده از آب باران، نصب سیستم های بازچرخانی آب خاکستری(روشویی و ظرفشویی) و استفاده از آن در کاربری های متناسب، نصب پکیج های تصفیه و استفاده از آب بازیافتی در کاربری‌های متناسب در منطقه 2 شهرداری تهران توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری این منطقه طراحی، اجرا و تجهیز می‌شود.


تعداد بازدید : 1138

ارسال نظر

ارسال