ادغام معماری و زیست‌شناسی

  • سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 16:41

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: با ادغام زیست‌شناسی و معماری می‌توان ترکیب شهرها را از نو ساخت و به زندگی طرحی تازه بخشید. همچنین لازم است که معماران و طراحان برای پیشرفت جوامع خود و پاسخگویی به نیازهای روزافزون، به طرح‌های نو بیندیشند.
ادغام معماری و زیست‌شناسی

به‌گزارش باشگاه در و و پنجره و نما به‌نقل از خانه دات کام،‌ ترکیب معماری و زیست‌شناسی که از آن به عنوان معماری زنده نیز یاد می‌شود، راه و روش‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توان به واسطه آنها برخی از ویژگی‌های موجودات زنده و طبیعت را وارد صنعت ساختمان کرد.

هم‌اکنون ما در این مقاله قصد معرفی متریالی را داریم که به‌واسطه‌ی معماری زنده ساخته شده است.

LifeObject  چیست؟

 LifeObject یک متریال ساختمانی نوین است که تلفیقی از علم معماری و زیست‌شناسی است.

آیا تابحال به لانه پرندگان دقت کرده‌اید؟ لانه‌های آنها از مجموعه موادی سست و سبک ساخته شده که بدون هیچ چسب و اتصالاتی در هم تنیده شده‌ و یک ساختار پیچیده را تشکیل داده‌اند، ساختاری که بسیار سبک، محکم و انعطاف‌پذیر است.

LifeObject، با الهام از لانه پرندگان و به‌واسطه‌ی فرآیندهای آزمایشی، تجزیه و تحلیل علمی، برنامه‌نویسی، تحقیق و طراحی مواد ساخته شده و ویژگی‌های لانه پرنده را به یک شکل معماری منتقل می‌کند LifeObject، همچنین یک متریالی با ساختار جدید است که از کامپوزیت‌های فیبر مصنوعی (FRP) ساخته شده است. این ماده مرکب از مواد مصنوعی است اما عمیقاً از زیست‌شناسی الهام گرفته و خصوصیات و ویژگی‌های بیولوژیکی مشترکی با لانه نشان می‌دهد. همانطور که در تصاویر هم مشاهده‌ می‌کنید، با الهام از نحوه قرارگیری شاخه‌ها در لانه پرندگان، ساختارهای این سازه ساخته‌ شده‌اند.


تعداد بازدید : 2445

ارسال نظر

ارسال