شهردار منطقه یک تهران در گردهمایی سازندگان و معماران:

از سلایق مردم و جریان رسانه‌ای نما حمایت کنیم

  • دوشنبه 30 دی 1398 ساعت 10:5

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه باید از تزیینات بی‌جهت در نمای ساختمان بپرهیزیم، گفت: معماری باید با اقلیم و هویت شهرها سازگار باشد.
از سلایق مردم و جریان رسانه‌ای نما حمایت کنیم

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، شهردار منطقه یک تهران گفت: موضوع نما در شهرداری سال‌ها مورد غفلت واقع شد اما چند سالی است که شهرداری به این سمت و سو رفته است. با این وجود نباید صرفاً توجهات معطوف به نما باشد چرا که نما هم جزئی از معماری است.

سید حمید موسوی در مراسم گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک با بیان این مطلب، اظهار داشت: نما باید همگام با پلان باشد. بخشی از مسأله ما ضوابط 60 درصدی سطح اشغال و قوانینی است که خلاقیت معماران را محدود می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه شاهدیم که صرفاً یک وجه نمای ساختمان طراحی می‌شود و سه وجه دیگر آن مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ظاهر خوشایندی در شهر ندارد.

موسوی افزود: با روی کار آمدن مدیریت اخیر در شهرداری اتفاقات خوبی افتاده و از جمله آنها می‌توان به ارائه لایحه نما به شورا و تصویب آن اشاره کرد. با این وجود هنوز راه درازی در پیش داریم و در این مسیر باید از سلایق مردم و جریان رسانه‌ای که با شکل‌گیری کمپین نما، هویت شهر ما راه افتاده استفاده و حمایت کنیم.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: در اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران اتفاقات خوب افتاده است. کمااینکه علاوه بر زیبایی و هویت نما، موضوع ایمنی و پایداری و چگونگی انتقال بار به سازه اصلی طی بخشنامه‌ای ابلاغ شد.

وی گفت: بسیاری از نماها به‌ویژه نمای ساختمان‌های بلندمرتبه در آتش‌سوزی‌ها غیرقابل نفوذ هستند. به‌همین‌خاطر تصمیم گرفتیم در کمیته بناهای شاخص معاون سازمان آتش‌نشانی برای بررسی مشکل حضورداشته باشد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: ما نماهای زیبایی در سطح شهر داریم اما هماهنگی و انسجام بصری بین آنها وجود ندارد و باید طراحان این موضوع را مد نظر قرار دهند. متأسفانه در بسیاری مواقع معماران تحت‌تأثیر اقتصاد بازار کاملاً در جهت منافع سازنده حرکت می‌کنند و هر آنچه سازنده می‌گوید را دیکته می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از تزیینات بی‌جهت در نمای ساختمان بپرهیزیم، گفت: معماری باید با اقلیم و هویت شهرها سازگار باشد.


تعداد بازدید : 592

ارسال نظر

ارسال