مدیر شهرسازی ومعماری اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین:

استفاده از آجر در نمای ساختمان های شهر قزوین الزامی است

  • شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 10:57

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استفاده از آجر به عنوان یکی از عناصر پیوند‌دهنده سیمای شهری قدیم و جدید برای نمای ساختمان‌ها الزامی شد.
استفاده از آجر در نمای ساختمان های شهر قزوین الزامی است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، محسن اسماعیلی با اشاره به جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین که با حضور اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی نما ومنظر شهری قزوین که توسط دبیرخانه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر تهیه و تدوین گردیده است مجدداً بررسی و مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ سال گذشته توسط دبیرخانه کمیته سیما ومنظر شهری، اعضای این کمیته و همچنین اعضای کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین، دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری در شهر قزوین مصوب شد.

دبیر کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری خاطر نشان کرد: در گام نخست با ارائه ضوابطی الزامی، ایجابی، صلبی در راستای طراحی و پاکسازی نماهای شهری با توجه به هویت و اصالت تاریخی شهر قزوین استفاده از آجر به عنوان یکی از عناصر پیوند دهنده سیمای شهر در بافت جدید و قدیم جزء عوامل کلیدی محسوب و استفاده از آن برای نما در شهر قزوین الزامی شد.

اسماعیلی با بیان توجه به اینکه این دستورالعمل به‌عنوان گام اولیه در راستای بازگرداندن چهره شهر قزوین به عنوان یک شهر با پیشینه تاریخی، اصالت و هویتی کم نظیر تهیه شده است اعلام نمود: که در کمیته سیما و منظر و همچنین مدیریت استان نگرش در جهت رسیدن به این هدف بسیار جدی بوده و امیدوار هستند که در آینده شاهد اتفاقات خوبی درسطح استان باشیم.

وی عنوان کرد: در مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین در خصوص بررسی دستورالعمل اجرایی نما ومنظر شهری قزوین با کلیات دستورالعمل موافقت و مقرر گردید بسته های تشویقی جهت بالا بردن میزان تحقق پذیری ضوابط تهیه شده به جلسه آتی کمیسیون برای تائید نهایی ارائه شود.


تعداد بازدید : 1961

ارسال نظر

ارسال