رییس هیأت‌مدیره شرکت نماسازان مسین ایرانیان:

استفاده از مس به ساختمان جان می‌دهد

  • دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 10:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رییس هیأت‌مدیره شرکت نماسازان مسین ایرانیان گفت: زمانی که از مس به‌عنوان تزئین در نمای ساختمان استفاده می‌شود، ساختمان جان تازه‌ای می‌گیرد، درحالی‌که استفاده از برخی فلزات چنین ویژگی را ندارد و شهر سرد و دلمرده می‌کند. رنگ مس جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شود و همین رنگ خاص، این فلز را به یک نمای محبوب تبدیل کرده است.
استفاده از مس به ساختمان جان می‌دهد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، محمد محتشمی‌فر اظهار داشت: استفاده از مس برای نمای ساختمان به دلیل طول عمری که دارد، بسیار رایج شده است؛ در واقع مس تنها فلزی است که بعد از اکسید شدن نیز رنگ زیبایی دارد و از رنج‌های رنگی متنوع این فلز، می‌توان به عنوان تزئین نمای داخلی و خارجی استفاده کرد. جدای از این، طول عمر مس آنقدر زیاد است که در طولانی مدت نیز ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهد. در واقع استفاده از رنگ طبیعی و قرمز مس و هم استفاده از رنگ‌های دیگر در نمای ساختمان مقدور است و هیچ محدودیتی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها یکسال از فعالیت ما در بحث تزئینات ساختمان با استفاده از ورق مسی می‌گذرد اما خوشبختانه استفاده از این نماها بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است؛ زیرا هزینه در این راستا، سرمایه‌گذاری بلند مدت است و مردم می‌دانند که هرچقدر برای نمای مسی هزینه کنند، پول خود را دور نمی‌ریزند و همیشه این فلز قابل استفاده است.؛ طیف مشتریان ما نیز بسیار گسترده است، هم صاحبان منازل مسکونی و هم کارشناسان ساختمان‌های اداری از این نماها استقبال خوبی کرده‌اند.

رئیس هیأت‌ مدیره شرکت نماسازان مسین ایرانیان توضیح داد: تاکنون شهرداری در خصوص استفاده از نماهای مسی شرط خاصی نگذاشته است و با توجه به زیبایی بصری که این نماها به شهر می‌دهد، بعید است که شروطی برای استفاده از این نماهای سفارشی گذاشته شود. استفاده از ورق مسی در نمای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها‌ هیچ محدودیت و مممنوعیتی ندارد.

محتشمی‌فر درخصوص استفاده از ورق مس در نماهای داخلی نیز، گفت: در تزئین نماهای داخلی از مس بیشتر برای تزئین لابی‌ها استقبال شده است که با توجه به رنگ شاد و خاصی که مس در میان تمامی فلزات دارد جلوه ویژه‌ای به ورودی ساختمان‌ها می‌دهد و از همین رو خواهان زیادی نیز دارد.

وی با بیان اینکه هزینه نصب نماهای مسی از دیگر نماهای ساختمانی کمتر است و زمان کمتری نیز برای نصب صرف می‌شود، عنوان کرد: با توجه به نوپا بودن طراحی نما با مس، آینده این حرفه را بسیار روشن می‌بینم و مطمئنم در آینده‌ای نزدیک شاهد ساختمان‌های زیادی با این نماهای زیبا و خاص خواهیم بود. با استفاده از نماهای مسی هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت نماسازان مسین ایرانیان بیان داشت که استفاده از نماهای مسی مستلزم استفاده از مس باکیفیت است و همچنین برای ساخت این نماها نیاز به تکنولوژی خاصی داریم. درحال‌حاضر فقط شرکت مس شهید باهنر ورق‌ مسی تولید می‌کند و به‌راحتی این ورق‌ها به دلیل کیفیت مطلوبی که دارند، قابل استفاده در نماها هستند؛ به اندازه‌ای کیفیت این ورق‌ها خوب است که ما را از واردات بی‌نیاز کرده‌اند.

وی در رابطه با اینکه آیا نماهای مسی جای خود را در نمای ساختمان‌ها باز کرده‌اند یا خیر، عنوان کرد: استفاده از نمای مسی در ایران با سایر کشورها کمی تفاوت دارد، جدای از زیبایی مس که به نمای ساختمان جلوه ویژه‌ای می‌دهد این فلز در سنت و ریشه مردم ما نیز جای خود را دارد؛ به همین دلیل استفاده از مس در نمای ساختمان مورد توجه بسیاری از معماران قرار گرفته است، در واقع مس این مزیت را دارد که هم به صورت سنتی و هم به صورت مدرن و هم تلفیقی از این دو نوع، در نما به کار رود، این مزیت دست معماران را باز می‌گذارد تا با خلاقیت بیشتری نماها را طراحی و اجرا کنند.


تعداد بازدید : 1045

ارسال نظر

ارسال