آسمان خراش با نمایی متشکل از مجسمه های زیبا

  • شنبه 20 آبان 1396 ساعت 13:31

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مارک فاستر گیج Mark Foster Gage معمار نیویورکی یک پروپوزال برای برجی ۱۰۲ طبقه آماده ساخته که از عناصر مجسمه سازی گوتیک (Gothic) در آنها استفاده گردیده است. او این طرح را به خاطر وجود آسمان خراشهایی که خالی از هنر معماری هستند خلق نموده است. طرح این ساختمان مسکونی که از عناصر تزئینی بسیاری در آن استفاده گردیده را آقای Gage برای ساختمانی در خیابان West 57th Street طراحی کرده است. این طرح جایگزینی برای ساختمان‌هایی با نمای تکراری است که هر روز در مرکز نیویورک سر بر می آورند!
آسمان خراش با نمایی متشکل از مجسمه های زیبا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما پروپوزال طراحی شده شامل چهار بالکن بزرگ معلق در آسمان که توسط بال‌های کنده کاری شده ی بتنی پشتیبانی می شوند که بیرون از پوسته ی اصلی نما و بر فراز آسمان ساخته می گردند.

جزئیات پیچیده پوشش برج: مجسمه های بتنی که به رنگ سنگ آهک رنگ شده اند چیزی شبیه به جلوی اتومبیل و یا ملخ هواپیما هستند در حالی که بقیه اجزا به عنوان تصاویری عجیب خودنمایی می نمایند.




ساختمان همچنین توسط اشکال هندسی متقارن که در هر چهار سمت ساختمان ساخته خواهند شد شکل خواهد گرفت. آقای Gage گفت فناوری CNC روبوتیک برای حکاکی و کنده کاری‌ها قابل استفاده است. تزئینات برنجی و برنزی تا بالای برج ادامه پیدا کرده اند و برای ایجاد المانهای دندانه‌دار در بخشهای پایه ای و منحنی شکل که هم سو با فرم های بال‌ها هستند و تا بالای ساختمان دیده می شوند، ایجاد گردیده اند. در بالای برج فضایی برای دید آزاد وجود دارد که با مجسمه های فلزی تزئین شده است. به طور مثال در هر گوشه مجسمه هایی که به نظر می رسد موجوداتی خوک مانند هستند وجود دارند.




معمار پروژه می گوید: «علاقه اصلی ما نمادگرایی به شکلی که در یک قرن پیش رایج بود نیست، بلکه ما به داشتن مکان هایی با وضوح پایین و بالا بر روی نما علاقمندیم که بتواند ویژگی های آن را از فواصل مختلف نمایان سازند. ما می خواهیم که از درون ساختمان هم زیبایی نما به چشم بیاید. در طبقه ۶۴ ساختمان لابی آسمان وجود خواهد داشت که فضاهای مختلف برای خرده فروشی به وجود خواهد آورد و یک سالن باله دو طبقه نیز در آن گنجانیده شده است. بازدیدکنندگان این قسمت همچنین می توانند به رستوران سر بزنند و مراسمی با شکوه را در آن برگزار کنند و یا غذایی را تجربه کنند که در آن منطقه از نیویورک و در آن فضا بسیار خاص خواهد بود.




طبق گفته معمار هر کدام ار آپارتمان‌هایی که در این برج ساخته شوند فضای بیرونی با مجسمه های خاص خود را خواهد داشت و طوری ساخته می شوند که «قابی از ویژگی های خاص فضای شهری و مناظر طبیعی را برای ساکنین آنها به معرض نمایش بگذارند.» با همه این ها، برخی از ساکنین شهر نیویورک به ساخت ساختمان‌های بسیار بلند و باریک که ممکن است Central Park را تحت الشعاع قرار دهند، اعتراض دارند.


تعداد بازدید : 2238

ارسال نظر

ارسال