آسمان خراشی با پنجره های الیاف مانند

  • شنبه 31 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما:‌ همانطور که می دانید هنگام گرفتن عکس یا تصاویر از پشت پنجره ی دوجداره یا معمولی، تصاویر مختلفی در پنجره منعکس می شوند که زیبای تصاویر را کم می کند و مانع عکس گرفتن می شود به همین دلیل محققان MIT الگوریتمی در نظر گرفتند که به وسیله ی آن این مشکل حل می شود و تا حد زیادی می تواند انعکاس نور را کاهش دهد.
آسمان خراشی با پنجره های الیاف مانند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما: تصاویری که از پشت پنجره های مختلف گرفته می شوند چه پنجره ی معمولی باشد چه دوجداره یا پنجره های ضخیم تر همه ی آنها یک نوع بازتاب دارند و تشخیص آن برای الگوریتم مشخص شده بسیار سخت و پیچیده خواهد بود.

این الگوریتم جدید ابتدا نقطه های بازتاب را جستجو می کند سپس به تقسیم پردازی تصاویر در ابعاد 8*8 می کند و عمل پیکسل سازی شروع می شود. در این عملکرد تصاویری که بازتاب شده بودند مورد شناسایی قرار می گیرند و با کمک الگوریتم طراحی شده این بازتاب ها در تصاویر تا حدود زیادی کاهش می یابند.

طبق گفته ی محقق Yichang Shih حاضر در این پروژه; این الگوریتم فقط می تواند بازتاب های بزرگ و چشمگیر که در پنجره به ثبت رسیده است شناسایی کرده و کاهش دهد اکنون این پروژه در مرحله ی اولیه ی خود به سر می برد و فناوری های اولیه ی مورد نیاز نیز در این الگوریتم به کار رفته است.

همانطور که می دانید مزارع بادی، خود یک چالش است اما پیدا کردن محل مناسبی برای نصب توربین های بادی که جای زیادی می گیرند چالشی بزرگتر است به همین دلیل محققان شرکت سوئدی طرحی ارائه دادند که منجر به ذخیره سازی انرژی باد می‌شود. این طرح آسمانخراش،  Belatchew Lab Architecture نام دارد و جنس پنجره های سه جداره  آن پوششی الیاف مانند است که در سطح ساختمان به گونه ای عمل می کند تا انرژی باد ذخیره شود. فناوری به کار رفته در این سیستم، پیزوالکتریک نام دارد به صورتی که حرکات پنجره های الیاف مانند را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند اما حرکت آن به گونه ای است که هیچ آسیبی به موجودات و انسان ها وارد نمی کند و آلودگی صوتی ندارد. علاوه بر آن، قرار است آسمانخراش Strawscraper که از پوشش الیاف مانند برخوردار است در ۱۴ طبقه و در استکهلم سوئد ساخته شود.


تعداد بازدید : 626

ارسال نظر

ارسال