آشنایی با برترین شرکت‌های خارجی برای طراحی نما

  • شنبه 22 آذر 1399 ساعت 13:29

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در زمینه طراحی نمای ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند، در این مقاله قصد داریم تا با چند نمونه از بهترین شرکت‌های خارجی در طراحی و ساخت نما آشنا شویم.
آشنايي با برترین شرکت‌هاي خارجي برای طراحی نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ادیان نیوز؛ وقتی به ساختمان‌ها نگاه می‌کنیم، اولین ویژگی که ما را به خود جذب می‌کند نمای آن است. نمای شیک و زیبا خواسته اکثر سازندگان و مالکان ساختمان‌ها است.

شرکت‌هایی نیز وجود دارند که در زمینه طراحی نمای ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند، در این مقاله قصد داریم تا با چند نمونه از بهترین شرکت‌های خارجی در طراحی و ساخت نما آشنا شویم.

شرکت OCL

این شرکت در زمینه طراحی نما و ساخت آن فعالیت دارد، شرکت OCL ابتدا کار خود را حدود ۳۵ سال پیش با گچ‌بری شروع کرد و با پیدایشSFS  در اواخر سال ۱۹۹۰ وارد زمینه طراحی نمای ساختمان شد.

شرکت OCL هر ساله نما‌هایی را طراحی می‌کند تا در این زمینه بهترین شناخته شود. این شرکت، انواع نما‌ها، مانند پوشش ضد باران، سیستم قاب‌بندی فولادی سبک وزن و پنجره‌های آلومینیومی را طراحی می‌کند و می‌سازد که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‎اندازیم.

پوشش ضد باران

تغییرات آب و هوایی با گذشت زمان ممکن است نمای ساختمان را از بین ببرد. عایق حرارتی نیز ممکن است به درستی عمل نکند، اما سیستم‌های پوشش ضد باران همراه با عایق حرارتی و محافظ صدا طراحی شده‌اند تا از نمای ساختمان محافظت کند و جلوی تخریب آن و پایین آمدن ارزش ساختمان را بگیرند. شرکت OCL با چند کارخانه حرفه‌ای برای تولید پوشش ضد باران در رنگ‌های مختلف همکاری دارد.

سیستم قاب‌بندی با فولاد سبک

یکی دیگر از محصولاتی که شرکت OCL برای نمای ساختمان‌ها تولید می کند، سیستم قاب‌بندی با فولاد سبک است.

این نوع قاب فلزی بسیار محبوب است و روی قیمت نیز تاثیر گذاشته است. این شرکت نما‌های خود را با این سیستم فلزی طراحی می‌کند.

قاب فولادی می‌تواند بار سنگین‌تری را تحمل کند. از ویژگی‌های دیگر، به سبک وزن بودن و عملکرد حرارتی خوب آن می‌توان اشاره کرد و همچنین میزان تعمیر و نگهداری را نیز کاهش می‌دهد.

ویژگی دیگر این قاب، انعطاف‌پذیری در فضای درب و پنجره است که از آن در هر پروژه پیچیده‌ای می‌توان استفاده کرد.

پنجره‌ها

شرکت OCL پنجره‌های آلمینیومی و نمای کامپوزیت آلومنیوم و چوب را می‌سازد. ابتدا با پنجره‌های آلومینیومی این شرکت آشنا ‌شویم.

پنجره آلومینیومی

این پنجره‌ها که از جنس آلومینیوم قابل بازیافت ساخته شده اند، بادوام و در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند. آن‌ها با خطوط باریک، فضای شیشه‌ای بیشتر و قاب کمتر زیبایی خاصی را به نمای ساختمان می‌دهند.

مزیت دیگر این پنجره‌ها، رنگ‌های مختلف آن است، زیرا آلومینیوم این خصوصیت را دارد که به ۲۰۰ رنگ مختلف رنگ‌آمیزی شود.

این شرکت تعداد زیادی پنجره آلومینیومی را در رنگ‌های مختلف و به صورت کامل  با طراحی خاص به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

نمای کامپوزیت آلومینیوم و چوب

کامپوزیت آلومینیوم و چوب نیز دوام و زیبایی خاص خود را دارد و ظاهر گرم چوب طبیعی و زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

استفاده از آلومینیوم به شکل کامپوزیت باعث می‌شود پنجره ها تا ۴۰ سال و حتی بیشترعمر کنند و قاب چوبی با ضریب هدایت حرارتی کم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

شرکت Glass X

این شرکت نوآوری جدیدی را در ساخت دیوار به وجود آورده است و عقیده دارد به علت هزینه بالای ایجاد نور، گرما و سرما در ساختمان‌ها با این روش از هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها می‌توان جلوگیری کرد.

این شرکت تولید کننده اولین شیشه ترمودینامیک است که طراحان با استفاده از این شیشه‌ها می‌توانند نور کافی را به داخل ساختمان هدایت کنند و همچنین این نوع شیشه‌ها فقط با پوشش یک سوم نما، در مقایسه با شیشه‌های مات، دیوار‌های عایقی مانند آجر، چوب و دیوار فلزی گرما و سرما را ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند.

شرکت VETAFRANCE

این شرکت سازنده اولین روکش پیش ساخته آجری نازک است که با تمام مصالح مورد استفاده در ساختمان سازگاری دارد و در ساخت ساختمان جدید یا نو‌سازی (با عایق یا بدون عایق بیرونی)، عایق‌بندی نما، بخشی از نما یا نمای کامل و غیره از آن استفاده می‌شود.

سازگاری و نصب راحت آجرهای شرکت VETAFRANCE برای هر نوع نمایی مناسب است. این شرکت برای ساخت پنل‌های آجری زیبا برای عایق‌بندی خارجی با هدف نوآوری و جذب مشتریان از سال ۲۰۰۷ فعالیت می‌کند.

شرکت Seele

شرکت seele از نمای بیرونی ساختمان‌ها پشتیبانی می‌کند. درک عمیق از مواد سازنده ساختمان‌ها منجر به استفاده از شیشه، استیل، آلومینیوم، ساختار ورقه‌ای و تکنیک‌های دیگر در ساخت نمای ساختمان‌ها شده است. این شرکت در نوآوری نما و سقف ساختمان‌ها شهرت جهانی دارد. نماهای شیشه‌ای، کیفیت، زیبایی و فناوری غیر قابل مقایسه این شرکت را نشان می‌دهند.


تعداد بازدید : 542

ارسال نظر

ارسال