اعلام آمادگی اروپایی‌ها برای همکاری تهاتری در صنعت ساختمان ایران

  • یکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت 10:14

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: فعال بازار مسکن با اشاره به گشایش نمایشگاه بین‌المللی ساختمان بلغارستان با حضور شرکت‌های ایرانی گفت: شرکت‌های اروپایی در این نمایشگاه برای همکاری تهاتری در صنعت ساختمان ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
اعلام آمادگی اروپایی‌ها برای همکاری تهاتری در صنعت ساختمان ایران

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌‌نقل از عصر ساختمان، علاءالدین ختایی با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: با وجود تشدید تحریم‌ها علیه  ایران، برگزاری نمایشگاه اروپایی بین‌المللی ساختمان در پایتخت بلغارستان (صوفیه) فرصت بسیار مطلوبی را برای حضور شرکت‌های ایرانی حوزه صنعت ساختمان درسطح بین‌المللی فراهم کرده است.

وی با بیان این که خوشبختانه دست‌اندرکاران صنعت ساختمان بلغارستان استقبال بسیار خوبی از شرکت‌های ایرانی داشته‌اند، افزود: این نمایشگاه فرصت بسیارخوبی برای آشنایی کشورهای اروپایی با توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی فراهم کرد. دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللى ساختمان بلغارستان حاضر شده‌اند در شرایط تحریم هر نوع همکاری در حیطه صنعت ساختمان از جمله حوزه تهاتر با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

وی تأکید کرد: بازار تهاتر ایرانیان وسیع‌ترین غرفه از جمهورى اسلامى ایران را در این نمایشگاه در اختیار گرفته و نشست‌های مشترک و متعددی با رؤسای تشکل‌های صنفی و نیز رییس انبوه‌سازان بلغارستان با 8000 عضو شرکت و رئیس کمیسیون اقتصادى پارلمان آن کشور داشته است.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللى اروپایى بلغارستان که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادى پارلمان و وزیر اقتصاد بلغارستان صورت گرفته است، بازار تهاتر ایرانیان برای معرفی پتانسیل‌های خود و صدور خدمات فنی‌مهندسی و ایجاد سایر فرصت‌های توسعه اقتصادی در این نمایشگاه حاضر شده است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان با تأکید بر این‌که حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی اروپایی فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت، دستاوردها و محصولات و خدمات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان، دست‌اندرکاران و متخصصان بین‌المللی صنعت ساختمان کشورهای اروپایی قرار دهند، ابراز امیدواری کرد برگزاری این رویداد منحصر به فرد و مشارکت فعال شرکت بازار تهاتر در این نمایشگاه، اقدامی رو به جلو در جهت اعتلای صنعت ساختمان در داخل کشور و معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود داخلی در بازارهای بین‌المللی باشد.

ختایی با تأکید بر این که "اخیراً براى تأسیس و توسعه این بازار در چین با شوراى توسعه روابط ایران و چین تفاهم‌نامه همکارى تنظیم و براى تأسیس این بازار در اروپا اقدام کرده‌ایم"، گفت: در شرایط فعلی موفق شده‌ایم که بازار تهاتر خاورمیانه را در امارات و بازار تهاتر جهانى را در کانادا تأسیس کنیم و همچنین در حال حاضر نمایندگان ما در اوکراین و روسیه و گرجستان و آلمان در حال مذاکره براى تعیین شریک به‌منظور ایجاد سرمایه گذارى مشترک هستند؛ تا به قرارداد همکارى برسیم.

وی یادآور شد: در مکانیسم تهاتر مبادلات کالاها بدون مداخله وجوه نقدی صورت می‌گیرد و متعاملین، جابه‌جایی خدمات خود را براساس مبادله مستقیم کالا به کالا انجام می‌دهند و شرکت‌هایی که تمایل داشتند از رهگذر این روش مراودات اقتصادی داشته باشند، با گشایش اعتبار که ارزش آن برابر کالاهای مورد مبادله است، برای تبادل کالا اقدام می‌کنند. با اجرای روش نوین تهاتری، تمام فعالیت‌های اقتصادی و معاملات بازرگانی و غیره از طریق گردش اعتبار بین اعضای خود تحقق یافته و دیگر نیاز به عبور از تنگناهای محدود نقدینگی و مشکلات ناشی از آن نخواهد بود.

وی ابراز کرد: اجرای این روش به‌صورت طرح پایلوت در چند کشور و از جمله کانادا به مرحله اجرا درآمده و مورد استقبال قرار گرفته است. با توسعه این روش جدید مالی در سطح بین‌المللی قادر خواهیم بود که توانمندی‌های شرکت‌های کشورمان را در سطح جهانی عرضه کنیم.


تعداد بازدید : 552

ارسال نظر

ارسال