رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران:

ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است

  • شنبه 30 دی 1396 ساعت 10:15

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با بیان اینکه شرکت‌های «یو.پی‌.وی‌.سی» در و پنجره‌ساز معضل جدی این صنف هستند، گفت: ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است.
ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، محمدعلی قنبری درباره وضع تولید شیشه و آیینه در کشور اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت کارخانه تولید شیشه فلوت در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: این کارخانجات با ظرفیت کامل فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با تأکید بر اینکه با وجود خودکفایی کامل در تولید شیشه این کارخانجات در بخش صادرات هم فعال‌اند، اضافه کرد: این کارخانجات ۴۰ درصد صادرات دارند.

قنبری با بیان اینکه ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: این دست تولیدات در بخش‌های شیشه‌های دوجداره، خم، نشکن و امثال آن است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های «یو.پی‌.وی‌.سی» در و پنجره‌ساز معضل جدی ما هستند، اضافه کرد: زیرا مهندسان ساختمان با این شرکت‌ها قرارداد دارند و در و پنجره را با شیشه خریداری می‌کنند؛ البته بخشی را هم از طریق فعالان صنف شیشه و آیینه تأمین می‌کنند.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با تأکید بر اینکه کارخانجات فعال در صنف شیشه و آیینه در ساوه و یزد فعالیت دارند، اظهار کرد: تعدادی دیگر از این کارخانجات در قزوین و آذربایجان فعال‌ هستند.


تعداد بازدید : 973

ارسال نظر

ارسال