برای اولین بار در تاریخ: نمایی تلفیقی از آجرهای شیشه ای و معمولی

  • سه شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 11:13

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت MVRDV از تکنولوژی پیشرفتة شیشه به عنوان جایگزینی برای آجر نمای یکی از بوتیک های شرکت شَنِل در آمستردام بهره برده است که نتیجه ی بسیار جالبی را رقم زده است. شرکت هلندی سازنده گفته است که این ساختمان در نوع خود اولین ساختمانی است که از آجرهای شیشه ای، فریم های پنجره و فرسب شیشه ای استفاده می نماید تا سبک معماری سنتی این شهر را دوباره و به شکلی جدید خلق کند.
برای اولین بار در تاریخ: نمایی تلفیقی از آجرهای شیشه ای و معمولی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: شرکت MVRDV از تکنولوژی پیشرفتة شیشه به عنوان جایگزینی برای آجر نمای یکی از بوتیک های شرکت شَنِل در آمستردام بهره برده است که نتیجه ی بسیار جالبی را رقم زده است. آجرهای شیشه ای به وسیله ی یک چسب مخصوص قدرتمند با استحکام بالا به یکدیگر چسبیده اند. شرکت MVRDV در گزارشی اعلام کرده که از بسیاری از جهات ساختمان از بتن نیز محکم تر است که در تست ها این امر اثبات گردید. دیوار شیشه ای همچنان که به سمت بالا می رود با آجر های قرمز رنگ ساختمان ترکیب می شود که وهم دیواری که در حال حل شدن است را در انسان به وجود می آورد.




معماران معتقدند که این تکنولوژی خاص راه حلی را برای از دست رفتن بافت های قدیمی و جایگزینی دیوارها با شیشه ی یکدست ارائه می کند و در عین مدرن بودن کمک می کند تا بافت قدیمی حالت خود را حفظ کند. یکی از رؤسای شرکت سازنده گفت: «ما به مشتری گفتیم:بیایید چیزی را که میخواهیم تخریب کنیم را سر جایش برگردانیم اما با شکلی نو و پیشرفته تر. این ساختمان فضای مورد نیاز برند سرشناس و پیشروی شنل را تأمین می کند و بر روی زیبایی و معماری محیط تأثیر منفی نمی گذارد.»




برند های معروفی همچون پرادا، رولکس و… در خیابان PC Hooftstraat که این ساختمان در آنجا قرار دارد حضور دارند. خیلی از ساختمان ها المان های اصالت خود را از دست داده اند اما ایدة این شرکت برای نمایی مدرن بدون جدا شدن از زیبایی معماری قدیمی در نوع خود ستودنی است. پس از آنکه کار ایده پردازی و طرح اولیه به پایان رسید،‌ شرکت گفتگوهای خود را با متخصصان برای تبدیل آن به واقعیت آغاز کرد. محققانی از دانشگاه Delft University of Technology به همراه مهندسان کمپانی ABT و شرکت پیمانکار Wessels Zeist دست به دست یکدیگر دادند تا راه حل‌های ساختاری و تکنیک های ساخت را تست کنند.




یک تیم از شیشه سازان Poesia واقع در ونیس آجرهای شیشه ای را قالب زدند و شرکت آلمانی Delo Industrial Adhesives چسب مستحکم و شفاف لازمه را ساخته و ارایه کرد. در فرآیند ساخت، لیزر با ساختار پیشرفته و لامپ های ماورا بنفش ویژه آزمایشگاه استفاده گردید. همچنین از شیر به خاطر شفافیت پایین استفاده گردید که هنگام تراز کردن آجرها خاصیت خود را نشان می‌دهد. حدودا ۶ تا ۱۰ متخصص برای مدت یکسال در مکانی که بیشتر شبیه آزمایشگاه بود تا سایت ساخت ساختمان شروع به کار کردند!




شرکت سازنده این ساختمان را نقطة شروعی برای به کارگیری هر چه بیشتر شیشه در ساختار ساختمان ها دانست. یکی از دلایل این کار قابل بازیافت بودن کامل شیشه است. هنگام ساخت چند آجر که به خوبی قالب زده و آماده نشده بودند، آب شدند. در واقع تمام این نما در آینده می تواند دستخوش تغییراتی شود.


تعداد بازدید : 1394

ارسال نظر

ارسال