برج "le stella" از ژان پیر لوت، نمایی سیال و روبان مانند در موناکو

  • سه شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 13:41

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: برج le stella از معمار ژان پیر لوت، نمایی سیال و روبان مانند در موناکو را نشان می‌دهد.
برج "le stella" از ژان پیر لوت، نمایی سیال و روبان مانند در موناکو

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از گروه معماری آرل، معمار jean-pierre lott، یک پروژه جدید و بلندپروازانه شهری،"le stella" را ارائه می‌دهد که به‌عنوان یک مجسمة جالب معماری در قلب لا کادامین در موناکو معرفی می‌شود. برج چندمنظوره که در بالای مرکز خرید برخاسته است، با نمای سیال و موج مانند شناخته می‌شود و توسعه آن به دو بخش خطی تقسیم می‌شود. یک پایه شیشه‌ای وجود دارد که در دو سطح بالا می‌رود و دارای برنامه‌ریزی‌های تجاری، مدرسه و دفاتر است. در بالای این پایه، یک برج موج‌دار با پوششی از موزائیک سفید وجود دارد که شامل واحدهای آپارتمانی است و راهروهای بیرونی مواجی را دربر می‌گیرد.

این معمار، در برج le stella موناکو، قدرت خود را توسط دوگانگی انتزاعی بین برج و پایه آن به تصویر می‌کشد. با توجه به هندسه‌های مجسمه‌ای و روبان مانند، این نما نشانگر حرکت ریتمیک است. منحنی‌ها و خمیدگی‌های این شبکه، یک چشم‌انداز طبیعی و درحال تغییر از ساختمان را به بینندگان ارائه می‌دهند. نور و سایه با کیفیتی پویا، به برجسته کردن جنبه "مجسمه شهری بودن" پروژه، که توسط محوطة بزرگ روبان سفید امکان‌پذیر است، کمک می‌کند.

le stella در بیش از شانزده سطح توزیع شده و به‌صورت افقی به دو برج مجزا تقسیم شده است که توسط راهروهای بلند و بیرونی به هم متصل شده‌اند. با استفاده از این شبکه از پل‌های پیاده‌روی معلق، معمار یک ارتباط بصری گسترده بین دو بلوک برج ایجاد می‌کند، درحالی‌که عبور از آن‌ها به بازدیدکنندگان و ساکنان فرصتی برای دیدن شهر می‌دهد. هر واحد آپارتمان به‌عنوان یک آپارتمان با ارتفاعی دوبرابر طراحی شده است که با یک حجم واحد به دو طبقه تقسیم می‌شود و اتاق‌های اتاق خواب در یک نیم طبقه داخلی مشرف به اتاق نشیمن قرار دارند.


تعداد بازدید : 833

ارسال نظر

ارسال