آلومینیوم اصلی ترین ماده به کار رفته در طراحی این برج می باشد

برج آلومینیومی و معماری خاص و زیبا

  • دوشنبه 16 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: سفارت مرکزی بانکوک که در باغ سابق سفارت بریتانیا ساخته شده است توسط طراح مطرح انگلیسی، آماندا ولوت ( AL_L ) طراحی و اجرا شد.
برج آلومینیومی و معماری خاص و زیبا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، بافت آلومینیومی متشکل از ۳۰۰ هزار قطعه کوچک آلومینیوم که در برخی نقاط به صورت افقی و در برخی دیگر به صورت مورب کنار هم چیده شده اند.

معماری آن مانند فلشی به سمت آسمان است و هرچه به طبقات بالایی نزدیک تر می شویم، پهنای آن کمتر می شود این برج نقره ای رنگ ۳۷ طبقه ، دارای یک مرکز خرید لوکس در طبقه همکف و هتل پنج ستاره هایت در طبقات بالایی خود می باشد.

عظمت آن، هیبت الهام بخشی ست که معماری معاصر را همراه با تأثیرپذیری از هنر و فرهنگ تایلندی به نمایش می‌گذارد و منعکس‌کننده ویژگی هایی از فرهنگ سنتی بانکوک می باشد.

یکی از نشانه های معماری تایلندی ، استفاده از تکه های آلومینیومی برای نمای ساختمان است که در این سازه استفاده شده است.

آلومینیوم اصلی ترین ماده به کار رفته در طراحی این برج می باشد و دلیل انتخاب آن ، روشنایی و رنگ نقره ای زیبا و همچنین خاصیت بازتاب کنندگی است که دارد.

این قطعات از سه جنس آلومینیوم تشکیل شده اند تا بتوان در نمای آن طرح های تیره و روشن ایجاد کرد و زیبایی آن را دوچندان کرد و این همان تأثیرپذیری از فرهنگ تایلندی است. تایلندی ها از زمان های قدیم بر روی خانه های خود نقاشی می کشیدند تا آن ها را قشنگ تر جلوه دهند.


تعداد بازدید : 3371

ارسال نظر

ارسال