برج سازی در خیابان 20 متری/ مجوز ساخت 6 برج در کنار هم چگونه صادر شد؟

  • یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 13:57

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: خیابان وزرا یکی از شلوغ ترین خیابان های تهران است، شلوغی که با ساخت 6 برج در کنار یکدیگر و در این خیابان، چند برابر شده است.
برج سازی در خیابان 20 متری/ مجوز ساخت 6 برج در کنار هم چگونه صادر شد؟

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از تیترشهر، موضوع برج سازی در تهران موضوع جدیدی نیست. شهری که گنجایش ساختمان های 5 طبقه را ندارد روز به روز بر تعداد آسمان‌خراش هایش افزوده می شود.

این اتفاق متأسفانه در تمام نقاط شهر به متناوب دیده می شود، شمال و جنوب تفاوتی ندارد و برخلاف شهرهای بزرگ دنیا که یک منطقه از شهر را به آسمانخراش ها اختصاص داده اند، در تهران شمال، جنوب، شرق و غرب شده محلی برای ساخت برج.

این اتفاق زمانی فاجعه بار می شود که بدانیم بسیاری از مجوزها در کوچه های زیر 6 متر و خیابان‌های باریک زیر 30 متر داده می شود.

در نمونه ای اکنون ساخت 6 آسمانخراش در مجاورت یکدیگر در خیابان وزرا تکمیل شده و بار ترافیکی بسیاری به این خیابان 20 متری اضافه کرده است.

عرض باریک خیابان ورزا که در دو مسیر شمال به جنوب و به عکس برای عبور خودروها در نظر گرفته شده به قدر باریک است که به علت پارک کردن خودرو در کنار خیابان ترافیک سنگینی در این خیابان رخ می دهد.

حالا در محدوده پارک ساعی 6 برج و آسمانخراش ساخته شده اند که بدون شک با راه اندازی این برج‌ها دست کم به تعداد چندین هزار خودرو به تردد در این خیابان افزوده می‌شود.

جدا از کارکنان این برج ها و ساکنان آن، ارباب رجوع های ادارات را نیز باید محاسبه کرد که به علت کمبود جای پارک، با پارک کردن دوبله کنار خیابان، ترافیک را تشدید می کنند.

مشخص نیست مجوزهای ساخت چنین برج هایی چگونه صادر شده و آیا به قول آن خبرنگار معروف که از معاون شهردار تهران نقل می کرد که «پول بده و مجوز ساخت برج وسط میدان را بگیر» سبب شده که این برج ها قارچ گونه در کنار هم سبز شوند؟

به راستی خیابانی مانند وزرا با کلی اداره دولتی و بیمارستان آیا کشش جمعیت بیشتری را دارد؟


تعداد بازدید : 1350

ارسال نظر

ارسال