بهترین شرایط کاری در صنعت درب و پنجره‌سازی

  • شنبه 10 آبان 1399 ساعت 12:42

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: با توجه به کمبود نیروی کاری در صنعت درب و پنجره، دست‌اندرکاران این صنعت سعی دارند با ایجاد محیطی مناسب و شرایط کاری ایده‌آل، نیروی کاری مجرب جذب کنند.
بهترين شرايط كاري در صنعت درب و پنجره‌سازي

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، با ارتقاء سطح کیفی کار، تولیدکنندگان با دو گزینة مثبت روبرو خواهند شد: نخست آنکه نیروی کاری قدیمی با علاقة بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد و دوم آنکه افراد بیشتری مشتاق کار در این عرصه خواهند بود. ایالات‌متحده یکی از مناطقی است که با کمبود نیروی کاری در عرصة صنعت درب و پنجره روبروست.

درحالی‌که بیشترین و مهم‌ترین معضل صنعت درب و پنجره‌سازی، پرداخت حقوق و مزایای به موقع نیروی کاری است، لکن تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پرداخت دستمزد بالا تنها راه‌حل جذب نیروی کاری و نگهداری نیروی کاری محسوب نمی‌شود.

تحقیقات انجام‌شده توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات‌متحده (NBER) نشان می‌دهد که بسیاری از نیروهای کاری ترجیح می‌دهند به‌ازای دستمزد پایین‌تر، ‌شرایط کاری بهتری داشته باشند. این شرایط کاری ایده‌آل می‌تواند شامل برنامه‌ریزی درست، مرخصی با حقوق، فشار کاری کمتر و حتی فرصت مناسب برای تأثیر بر جامعه نیز باشد. به‌عنوان مثال، تحقیقات صورت‌گرفته توسط NBER نشان داده که نیروهای کاری حاضرند از 6/6 درصد از دستمزد ماهانة خود بگذرند تا زمان مرخصی خود را از صفر روز به 10 روز افزایش دهند. همچنین تحقیقات همین مرکز نشان داده که تعویض شرایط شغلی از حالتی که هیچگونه از تسهیلات فوق رعایت نشده باشد، به‌ حالتی که شرایط شغلی دارای تسهیلات فوق باشد، معادل افزایش 56 درصدی حقوق کارمندان خواهد بود. این تحقیق برروی 18150 نفر صورت گرفته و نتیجه حاصل تحقیق برروی این تعداد نیروی کاری در عرصة صنعت درب و پنجره‌سازی است.

همچنین در این تحقیق، کارایی افراد به‌صورت انفرادی و گروهی بررسی شده است. یکی از مشکلات کار گروهی، تقسیم فضای کاری و همکاری با افرادی با اخلاق‌های مختلف است. گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که اگر نیروی کاری بتواند به‌عنوان منفرد عمل کند، معادل 4/8 درصد افزایش دستمزد دارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند منفرد کار کنند. البته دلیل بسیاری از این افراد آنست که توانایی‌ها و عملکردشان مشخص شود. در فعالیت‌های گروهی توانایی هر فرد به‌طور انفرادی مشخص نمی‌شود.

علاوه بر تحقیقات صورت‌گرفته توسط NBER، شرکت‌هایی نظیر فریت ویوز (Freightwaves) نیز برروی این موضوع تحقیق کرده و به نتایجی مشابه دست یافته‌اند.

در شرکت‌هایی که خود سیستم تحویل محصول دارند،‌ پیاده‌سازی برنامه‌های فوق،‌ کمک بزرگی به استخدام نیروی کاری در بخش‌های پشتیبانی و ارسال خواهد کرد.

در میان عرضه‌کنندگان محصولات ساختمانی در ایالات‌متحده، شرکت‌های Firstsource و BMC اقدام به عملی‌ساختن برنامة ارتقاء کیفی محیط کارکنان کرده‌اند. BMC به ارتقاء سطح ایمنی و امکانات کارگران پرداخت و با این اقدام سطح کیفی کار خود را 10 درصد افزایش داد. درواقع نکتة حائز اهمیت این مسأله آنست که سطح ایمنی برای نیروهای کاری مهم بوده و هزینه‌کردن در این حوزه موجب کاهش هزینه‌ها در حوزه‌های دیگر خواهد شد.

اما حال سؤال کلیدی دست‌اندرکاران صنعت درب و پنجره این است: چه تسهیلات ارزان‌قیمت یا رایگانی را می‌توان فراهم ساخت که موجب شود کارگران و کارمندان، کیفیت کاری خود را افزایش دهند و میزان تقاضا برای استخدام افزایش یابد؟!


تعداد بازدید : 394

ارسال نظر

ارسال