رابطه نمای ساختمان با قیمت مسکن

تأثیر افزایش قیمت مسکن بر کیفیت نمای ساختمان

  • چهارشنبه 15 شهریور 1396 ساعت 10:14

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از مشکلاتی که در زمینه نمای ساختمان با آن مواجه هستیم ، کیفیت نما است. این کیفیت از دو جهت قابل بررسی است؛ یک از نظر کیفیت مصالح ساختمانی نمای ساختمان که به کار گرفته می شود و دوم از منظر کیفیت نصب نمای ساختمان. هر کدام از این دو منظر کیفیت پایینی داشته باشند شاهد نوعی از نمای ساختمان بی کیفیت خواهیم بود.
تأثیر افزایش قیمت مسکن بر کیفیت نمای ساختمان

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت مسکن به گوش می رسد. خبرهایی که در وضعیت رکود مسکن، ناگوار و غیر قابل قبول است. این مشکل باید به نحوی توسط دولتمردان مدیریت شود تا مشکلی در بازار مسکن ایجاد نشود. برای مثال در صورتی که املاک تهران با افزایش قیمت مواجه شود، بازار مسکن در کل کشور و به تبع آن وضعیت اقتصاد رکود زده بدتر خواهد شد.

در این چند روز به تمامی جنبه های افزایش قیمت ملک پرداخته شده است اما در این میان کمتر به بحث نمای ساختمان و رابطه آن با افزایش قیمت مسکن پرداخته شده است. نمای ساختمان رابطه تنگاتنگی با بازار مسکن دارد. در واقع این دو پارامتر به شدت بر روی هم تأثیر گذاشته و می توانند به هم کمک و یا به هم خیانت کنند.

یکی از مشکلاتی که در زمینه نمای ساختمان با آن مواجه هستیم، کیفیت نما است. این کیفیت از دو جهت قابل بررسی است؛ یک از نظر کیفیت مصالح ساختمانی نمای ساختمان که به کار گرفته می‌شود و دوم از منظر کیفیت نصب نمای ساختمان. هر کدام از این دو منظر کیفیت پایینی داشته باشند شاهد نوعی از نمای ساختمان بی کیفیت خواهیم بود.

اما رابطه نمای ساختمان با افزایش قیمت مسکن، در کیفیت نمای ساختمان پدیدار می شود. البته موارد دیگری نیز از این رابطه وجود دارد اما یکی از مهمترین آن ها کیفیت نما است. مشخص است که بالا رفتن قیمت مسکن باعث می شود تا سازنده بنا با مشاهده افزایش قیمت‌ها، که به تبع آن قیمت مصالح ساختمانی نماکاری نیز افزایش پیدا می‌کند، سعی در کاهش کیفیت نما از هر دو منظر بیان شده می نماید.

در واقع سازنده برای کاهش هزینه های ساخت ساختمان هم سعی می کند از نماکاران غیرحرفه ای استفاده کند تا قیمت ساختمان کاهش پیدا کند و هم بر سرعت کار می‌افزاید تا هزینه کمتری پرداخت نماید. همچنین استفاده از مصالح نما با کیفیت پایین‌تر در دستور کار وی قرار می‌گیرد. به همین علت است که با بالا رفتن قیمت مسکن باید به شدت نگران کاهش کیفیت نمای ساختمان باشیم.


تعداد بازدید : 2417

ارسال نظر

ارسال