تجمع جمعی از ساختمان سازان شهر اراک مقابل اداره راه وشهرسازی

  • یکشنبه 15 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: جمعی از ساختمان سازان شهر اراک در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان مقابل اداره راه وشهرسازی استان مرکزی تجمع کردند.
تجمع جمعی از ساختمان سازان شهر اراک مقابل اداره راه وشهرسازی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی ازساختمان سازان  شهراراک اعم از ساختمان سازان شخصی و انبوه سازان در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان؛ مقابل اداره راه وشهرسازی استان مرکزی در اراک تجمع کردند.

تجمع کنندگان می‌گویند در بحث حضور مهندس مجری در ساختمان یکی اینکه مهندس مجری دائم در ساختمان حضور ندارد و دیگر اینکه بابت مهندس مجری مالک ساختمان باید به ازای هر متر مربع زیربنا حداقل ۴۰ هزاتومان بپردازد که با ضرب این عدد در متراژ زیربنا رقم میلیونی بر ساختمان ساز تحمیل شده و باعث گرانی ساختمان می‌شود.

تجمع کنندگان همچنین افزودند: درحالی‌که اواخر سال ۹۵ دیوان عدالت اداری با صدور رأی بازنگری در پروژه‌های ساختمانی، مجری ذی‌صلاح (مهندسان مجری نظام مهندسی) را از پروژه‌های ساختمانی حذف کرد اما با این وجود راه وشهرسازی و نظام مهندسی استان مرکزی این قانون را اجرا نکرده و همچنان بر حضور مهندس مجری در ساختمان تأکید دارند.


تعداد بازدید : 1148

ارسال نظر

ارسال