تجهیزات آتش‌نشانی زنجان پاسخگوی ساختمان‌های بلند شهر نیست

  • یکشنبه 12 مرداد 1399 ساعت 15:23

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: استان زنجان با محدودیت وجود تجهیزات آتش‌نشانی مواجه است و این سازمان برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه تنها یک نردبان ۳۵ متری دارد که آن هم عملیاتی نیست.
تجهیزات آتش‌نشانی زنجان پاسخگوی ساختمان‌های بلند شهر نیست

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از  تسنیم‌، آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش به‌وسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌شود و اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

با وجودی که همواره برخی اتفاقات سبب وقوع آتش‌سوزی می‌شود، خدمات‌رسانی به موقع آتش‌نشانان می‌تواند از وقوع پیامد‌های سهمگین بعد آن ممانعت نمایند و این امر بیش از هر چیز مستلزم داشتن امکانات و تجهیزات کافی و به روز است.

در عین حال با توسعه شهرنشینی ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه نیز افزایش یافته و این امر می‌طلبد تا در مهار آتش در چنین ساختمان‌هایی تجهیزات مورد نیاز در دسترس باشد تا جان و مال مردم بتواند با قرارگیری در چنین موقعیت‌هایی حفظ شود.

اما به نظر می‌رسد استان زنجان در زمینه وجود تجهیزات آتش‌نشانی دارای حداقل امکانات است و با اینکه سالانه چندین مورد آتش‌سوزی در استان رخ می‌دهد فرسوده بودن و گاهاً نبود تجهیزات مشکلاتی را برای مردم و آتش نشانان ایجاد می‌کند.

در این راستا پیش از این صفی‌الله کرامتی، مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: شهرداری وظیفه صفر تا صد هدایت و مدیریت شهر را بر عهده دارد، بنابراین زمانی که یک مکان برای شهر اختصاص داده می‌شود در ابتدا باید محل استقرار پایگاه آتش‌نشانی مشخص گردد، بنابراین شهردار وظیفه دارد اولویت اصلی را آتش‌نشانی و در مراحل بعدی خدمات شهری در نظر گیرد.

وی افزود: شهرداری‌ها زیر نظر خدمات شهری استانداری در حال فعالیت هستند و بنابراین مسئولیت موضوع با شهرداری است و شهردار مکلف است تجهیزات آتش‌نشانی را بروز نماید.


تعداد بازدید : 484

ارسال نظر

ارسال