تقدیر معاون اجرایی شورای اسلامی شهر تهران از خلاقیت در مرکز نمایش‌های آیینی صبا

  • چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 12:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: میرلوحی با تأکید بر اینکه مرکز نمایش‌های آیینی صبا با ایده‌های علمی و معماری مشارکت‌کنندگان ساخته شده است، گفت: خلاقیت و ابتکارموجود در این مرکز قابل دفاع است چرا که سازه فلزی سخت را به فضایی جذاب و دیدنی تبدیل کرده است.
تقدیر معاون اجرایی شورای اسلامی شهر تهران از خلاقیت در مرکز نمایش‌های آیینی صبا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ستاوین، سید محمود میرلوحی در حاشیه بازدید از مرکز نمایش‌های آیینی صبا که با حضور مهندس جعفر رحمانزاده، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، مظفر، سرمایه‌گذار این پروژه صورت گرفت، با اشاره به اینکه گسترش مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران منجر به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود، گفت: اقدامات و ایده‌های مربوط به بازارچه و بخش تولیدات هنری مرکز نمایش‌های آیینی صبا قابل دفاع است.

معاون اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توجه این مجموعه به فضای سبز در کنار سازه و ترکیب آهن، بیان داشت: با رشد سریع شهرنشینی و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست محیطی، توجه به فضای سبز منجر به ارتقای کیفیت زندگی و مطلوب شدن محیط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در سطح و عمق زمین از ایده‌های جذاب به کار رفته در این پروژه محسوب می‌شود، تصریح کرد: این پروژه با ایده‌های علمی و معماری مشارکت‌کنندگان ساخته شده است بنابراین با توجه به هزینه‌های سنگین آن باید هرچه سریع‌تر این مرکز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از بلاتکلیف و متوقف شدن پروژه طی دو سال اخیر اظهار تأسف کرد و گفت: جای بسی تأسف است که پروژه‌های زیادی به مانند این پروژه در مناطق مختلف تهران از جمله منطقه 17 دچار بلاتکلیفی شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل هیأت کارشناسی در خصوص پروژه‌های ناتمام و گفت‌وگوی آنان با مشارکت‌کنندگان در این پروژه‌ها، ادامه داد: امیدواریم با تدابیری که از سوی محمدعلی افشانی، شهردار محترم تهران و مدیران حوزه سرمایه‌گذاری اتخاذ می‌شود گره‌های پروژه‌های ناتمام برطرف شده و با نگاه‌های اقتصادی این مجموعه‌ها به بهره‌برداری برسد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران نزدیک به 50 پروژه از سال 91 دچار وقفه و مشکلات حقوقی و اقتصادی شده است که اگر هرچه سریع‌تر مشکلات و گره‌های آن حل نشود، آسیب‌های وارد شده به پروژه‌ها جبران‌ناپذیر خواهد بود.

مهندس رحمانزاده، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ، تعدد سالن‌های اجرا، متحرک بودن صندلی‌ها و آکوستیک ویژه سالن اصلی را از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه دانست و تصریح کرد: نخستین عنصر متمایز کننده مرکز نمایش‌های آیینی صبا از تالارهای پیشین، مجاورتش با آب نمای عظیم و فضای طبیعی و اشغال‌کردن مساحتی وسیع در زیر سطح زمین است و علاوه بر آن محیط داخلی تالار نیز تفاوت‌های اساسی با فضای داخلی تالارهای موجود دارد.

وی ادامه داد: این تالار به طور کامل در زیرزمین قرار دارد و جدارهای شیشه‌ای بخش‌های مختلف آن را از هم جدا می‌کنند تا تماشاگران بتوانند بازیگران را در حین تمرین، گریم و یا ورود به صحنه ببیند.

لازم به ذکر است سالن اصلی با ظرفیت 500 نفر نخستین سالن نمایش در خاورمیانه است که دارای اکوستیک داینامیک است.


تعداد بازدید : 461

ارسال نظر

ارسال