تولید بتن‌ هوشمند با قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی

  • شنبه 2 اسفند 1399 ساعت 12:33

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بتن هوشمند طیف وسیعی از بتن‌ها با خواص منحصربه‌فرد را در بر می‌گیرد؛ اخیرا محققان بتن هوشمندی را تولید کرده‌اند که مانند باتری قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی دارد و در مواقع ضروری می‌تواند برق ساختمان را تأمین کند.
تولید بتن‌ هوشمند با قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایمنا، بتن پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در جهان است که توسعه و پیشرفت در صنعت تولید آن جهت بهبود خواص یا ایجاد ویژگی‌های جدید به سرعت رو به گسترش است. دانشمندان نوع جدیدی از بتن را تولید کرده‌اند که با یون‌های پتاسیم تزریق شده به آن، امکان ذخیره انرژی الکتریکی برای مدت زمان طولانی فراهم می‌شود. هنگامی که سطح تولید انرژی کاهش می‌یابد، بتن شروع به عمل می‌کند و با آزادسازی انرژی ذخیره شده، برق خانه تأمین می‌شود. این بدان معنی است که دیوارهای خانه شما به زودی می‌تواند به عنوان باتری عمل کند و در بلوک‌ها انرژی الکتریکی ذخیره شود.

تعداد زیادی ساختمان وجود دارد که اگر بتوان آن‌ها را به باتری تبدیل کرد، تقریباً بسیاری از مشکلات انرژی ما را برطرف می‌کند. یکی از پژوهشگران دانشکده مهندسی دانشگاه لنکاستر (Lancaster University) که این فن‌آوری را توسعه داده گفته است که ایده این طرح، ذخیره انرژی الکتریکی در سازه و آزاد کردن آن در زمان اوج تقاضا است. محققان خاطرنشان می‌کنند که در واحد حجم، خازن‌ها نسبت به باتری‌ها انرژی کمتری را ذخیره می‌کنند، اما چنانچه این بتن نوین به عنوان مصالح ساختمانی به طور گسترده استفاده شود، حجم بسیار بیشتری از انرژی در دسترس خواهد بود.

 


تعداد بازدید : 417

ارسال نظر

ارسال