جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در مشهد

  • یکشنبه 7 دی 1399 ساعت 12:36

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: رعایت چهار عامل اچ.اس.ای برای جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در این کلانشهر ضروری است.
جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌و‌ساز در مشهد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد درخصوص ایجاد آلودگی صوتی به‌وجود آمده در شهر به‌دلیل ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته، اظهار کرد: هر پروانه ساخت‌وسازی که صادر می‌شود باید مسیر نظام مهندسی را طی کند.

وی افزود: تمامی مهندسان ناظر در حوزه معماری، عمران و تأسیسات، دوره‌های اچ.اس.ای را گذرانده‌اند که در این دوره‌ها چهار عامل مهم برای کارگزاران ساختمانی و افراد پیرامون پروژه درنظر گرفته می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به این چهار عامل، تصریح کرد: این موارد شامل عوامل فیزیکی، زیست‌محیطی، شمیایی و آرگونومیک می‌شود که همه موارد باید در ساخت‌و‌ساز رعایت شود.

وی با بیان اینکه وقتی این دوره توسط مهندسان گذرانده می‌شود، انتظار می‌رود که در هر کارگاهی (داخل و خارج شهر) این چهار عامل کنترل شود، ادامه داد: مهندس ناظر هر پروژه باید مراقب باشد که کارفرما تمامی مواردی که موجب تولید آلودگی صوتی می‌شود را در مکانی معین و خارج از شهر انجام دهد؛ به‌طور مثال سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان باید از قبل در کارخانه برش بخورد و در محل ساخت‌و‌ساز صورت نگیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی وظایف فوق برعهده مهندسان ناظر هر پروژه ساخت‌و‌ساز است، تصریح کرد: نمایندگان وزارت کار و بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط باید عملیات نظارت را در کنار آن انجام دهند.

وی گفت: شهرداری فقط پروانه ساختمانی را صادر می‌کند و بررسی موارد مذکور جزو قوانین نظام مهندسی است.


تعداد بازدید : 530

ارسال نظر

ارسال