حالت‌های بازشو پنجره UPVC

  • شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 16:10

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: از گزینه‌های قابل انتخاب یک پنجره upvc، حالت بازشدن آن می‌باشد. بسته به نوع یراق‌آلات مصرفی در این محصول، این حالت قابل تغییر می‌باشد.
حالت‌های بازشو پنجره  UPVC

باشگاه در و پنجره و نما: از گزینه های قابل انتخاب یک پنجرهupvc، حالت بازشدن آن می‌باشد. بسته به نوع یراق‌آلات مصرفی در این محصول، این حالت قابل تغییر می‌باشد در زیر انواع حالات بازشو پنجره دوجداره را در نظر می‌گیریم:

 

پنجره دوجداره ثابت :Fix

حالت ثابت به‌طور معمول در کنار حالت‌های دیگر بازشو و یا به‌عنوان کتیبه مورداستفاده قرار می‌گیرد و از نظر عایق‌بندی در بالاترین سطح قرار دارد. در این حالت بازشو پنجره دوجداره، از یراق‌آلات upvc و یا پروفیل لنگه بازشو استفاده نمی‌شود، به‌همین‌دلیل ارزانترین نوع پنجره دوجداره می‌باشد.


 
پنجره دوجداره تک حالته :Turn

همانند پنجره‌های قدیمی فلزی، فقط بر روی یک محور و به‌صورت لولایی با زاویه 180 درجه گردش می‌کند. در صورت رگلاژ مناسب این پنجره UPVC، میزان عایق‌بندی آن، با پنجره دوجداره ثابت برابری می‌کند.


 

پنجره دوجداره سایبانی و کلنگی :Awning

این نوع حالت بازشو، کمتر از 90 درجه و تنها از یک طرف باز می‌شود. بیشترین استفاده از این پنجره UPVC درسرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله و نورگیر(ارتفاع قابل دسترس) می‌باشد. جهت باز شدن پنجره سایبانی از پایین و پنجره کلنگی از سمت بالا است.




 پنجره بازشو دوحالته :tilt&turn

پنجره دوجداره دوحالته کاملا شبیه پنجره تک حالته می‌باشد و تنها تفاوت آن اضافه شدن حالت دوم - بازشو از سمت بالا کمتر از 45 درجه می‌باشد. این نوع بازشو مناسب برای مواردیست که بخواهیم بدون جابجایی پرده، پنجره را باز کنیم و از جریان هوا استفاده کنیم.


 

پنجره UPVC فرانسوی:

هر دو لنگه پنجره در این حالت باز می‌شوند ولی تنها یکی از لنگه‌ها دارای دستگیره می‌باشد. بدلیل استفاده از مولیون متحرک (پروفیل UPVC که به‌عنوان ستون در پنجره کاربرد دارد) هنگام بازشدن هیچ ستونی در وسط پنجره وجود ندارد.


 

پنجره UPVC کشویی :Sliding

حالت باز شدن در این محصول به‌صورت کشویی یا ریلی به سمت راست و چپ می‌باشد. از مهمترین مزیت‌های این نوع بازشو پنجره دوجداره عدم اشغال فضا هنگام باز و بسته شدن و همچنین عدم مزاحمت برای پرده‌های نصب شده است. در هنگام تعویض پنجره قدیمی آهنی، بدلیل عرض پروفیل کشویی UPVC و عدم دارا بودن لبه بازسازی، نمی‌توان از پنجره دوجداره کشویی استفاده کرد. پنجره کشویی دارای دو نوع تک ریل و جفت ریل می‌باشد. در مواردی که میزان عایق‌بندی نسبت به دما، گردوخاک و آلودگی‌های صوتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین در تعویض پنجره قدیمی آهنی، پیشنهاد می‌شود از پنجره کشویی استفاده نکنید.


 

پنجره بازشو آکاردئونی :folding upvc

یراق‌آلات آکاردئونی به‌طور معمول برای عرض بیش از 3 متر در تفکیک فضاها به‌صورت موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد وبا باز شدن کامل آن، تمامی لنگه‌های پنجره در کنار ها جمع می‌شوند. در‌حال‌حاضر گرانترین نوع بازشو در ایران را دارا می‌باشد و قیمت آن براساس تعداد لنگه‌ها و عرض پنجره تغییر می‌کند.


 

پنجره بازشو فولکس واگنی :volkswagen

یکی از بهینه‌ترین حالات بازشو، پنجره فولکس واگنی می‌باشد که در کنار حداکثر میزان عایق‌بندی نسبت به پنجره‌های کشویی، بصورت کشویی( همانند درب‌های اتومبیل ون) باز وبسته می‌شود. یراق‌آلات این نوع بازشو به حالت‌های اتومات، نیمه اتومات و فول اتومات تقسیم‌بندی می‌شود و از قیمت گرانتری نسبت به دیگر یراق‌آلات( به استثنا آکاردئونی) برخوردار می‌باشد.




پنجره بازشو محوری:

سیستمی متفاوت نسبت به دیگر حالات بازشو را داراست و از وسط در دو محور عمودی یا افقی قابل گردش می‌باشد.






تعداد بازدید : 2184

ارسال نظر

ارسال