خلق نمای عمیق در مرکز خرید Liverpool

" اثر تیم معماری Rojkind Arquitectos مکزیک "

  • دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 14:33

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در این پست با نماوین همراه باشید تا نگاهی به فروشگاه مرکزی Liverpool در منطقه فدرال، مکزیک داشته باشیم .
خلق نمای عمیق در مرکز خرید Liverpool

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ستاوین، فروشگاه لیورپول، به اسپانیایی (El Puerto de Liverpool) شرکت خرده‌فروشی مکزیکی است، که در زمینه مدیریت مراکز خرید، فروشگاه‌های چندمنظوره و هایپرمارکت‌ها، فعالیت می‌نماید. اکنون این شرکت تصمیم در افتتاح یکی از شعب خود در تقاطع شلوغ خیابان Felix Cuevas در بخش جنوبی مکزیکو سیتی می‌باشد .

 

مکان: Insurgentes Sur, Mexico City, Federal District, Mexico

سال: 2010

مشاور طراحی معماری:  Rojkind Arquitectos

همکاران طراحی: Alberto Villarreal, Gerardo Villanueva, Rodrigo Medina, Arie de Jongh, Victor Martínez, Juan Carlos Sainz, Adrian Aguilar, Alfredo Hernandez, Andrea León, Beatriz Zavala, Marielle Rivero, Nadezda Stankovic, Felipe Castañeda, Isaac Smeke, Víctor Alemán, Enrique de la Barrera, Davis Guajardo, Daniela Bustamante, Joe Tarr, Will Fox, Philipp Schlauch, Arie Hendrik, Diego Leál, Ignacio Cabrera, Linda Martínez, Karina Amparán, José de Jesús Guerra

طراحی منظر: Entorno Taller de Paisaje

طراحی داخلی: Servicios Liverpool SA de CV

طراحی نورپردازی: Ideas y Proyectos en Luz

مجری: Arquimart, Comex

طراحی سازه: EMR SA

زیربنا پروژه: : 825 مترمربع

عکس: Rojkind Arquitectos. Photo: Jaime Navarro

طراح نما: Studio NYL

تیم اجرای نما: Alitech, Arquimart, Todo en Metal

مساحت نما : 2400 مترمربع

 

فروشگاه لیورپول در سال ۱۸۴۷ توسط جین بابتیست ابرارد راه‌اندازی شد و درحال‌حاضر دارای ۱۷ مرکز خرید، ۸۵ فروشگاه چندمنظوره و ۲۷ بوتیک می‌باشد .دفتر مرکزی این شرکت در شهر مکزیکو سیتی، مکزیک قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار مکزیک معامله می‌شود.

با افتتاح ایستگاه خط جدید مترو زیرزمینی در یکی از کنج‌های سایت پروژه، به تبع سبب افزایش حجم ترافیک عبوری و نیز تعداد مخاطبین سیستم حمل‌و‌نقل گشته، بدین جهت به‌گفته معمار پروژه ایده و مدل big box مطرح و تصمیم بر هویت بخشی به نمای تأثیرپذیرفته از شهری پویا و تأکید بر آن گشت.

ایده طرح به صورت تعامل درون و بیرون مطرح شد به‌گونه‌ای که فعالیت‌های درون پروژه و حجم بنا از بیرون قابل رؤیت باشد بنابراین ایده deep wall مطرح شد تا مخاطب درون و ببینده در خارج به یک تجربه تعاملی دست پیدا کنند.

نمای پروژه به‌گفته معمار، الهام گرفته از الگوهای Moiré و هنر نورپردازی در دیواره‌ای به ضخامت 8/2 متر و متشکل از سه لایه سیستم شش گوشه در اندازه‌های متفاوت از متریال شیشه، فولاد و آلومینیوم می‌باشد.

فضاهای حاصل شده در فرآیند فوق از طریق داخل پروژه قابل دسترس می‌باشند و ارتباط مابین آنها از طریق رمپ و پله میسر می‌گردد، بدین صورت حرکت در نما و نمایش این پویایی شکل می‌گیرد.

منبع: ستاوین


تعداد بازدید : 580

ارسال نظر

ارسال