در دانمارک: تأمین نیمی از برق مورد نیاز مدرسه توسط نما

  • سه شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 14:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: انرژی پاک و روند استفاده از آن در جهان به شدت در حال گسترش است. در حوزه نمای ساختمان نیز این امر به وضوح دیده می شود و صاحبان ساختمان ها ضمن حفظ زیبایی ساختمان خود، از آن در جهت کاهش هزینه های جاری ساختمان بهره می برند.
در دانمارک: تأمین نیمی از برق مورد نیاز مدرسه توسط نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: انرژی پاک و روند استفاده از آن در جهان به شدت در حال گسترش است. در حوزه نمای ساختمان نیز این امر به وضوح دیده می شود و صاحبان ساختمان‌ها ضمن حفظ زیبایی ساختمان خود، از آن در جهت کاهش هزینه های جاری ساختمان بهره می برند. به طور مثال یک مدرسه تازه ساخت در دانمارک به بهترین نحو از انرژی خورشیدی بهره گرفته و بزرگترین نمای شیشه ای–خورشیدی جهان بر روی آن نصب خواهد شد. مدرسه بین المللی کپنهاگ از پانل های شیشه ای-خورشیدی شرکت Emirates Insolaire که یکی از شرکت های پیشرو در سرمایه گذاری در دبی است، استفاده خواهد گردید. فناوری فتوولتائیک در خودِ نما به صورت یکپارچه قرار گرفته است که انرژی خورشیدی را به بیش از ۵۰ درصد برق مورد نیاز مدرسه تبدیل می نماید.

نمای مدرسه از ۱۲۰۰۰ پانل شیشه ای خمیده تشکیل خواهد شد که در عین تولید برق، از زیبایی آن نخواهد کاست. شرکت C.F. Møller Architects از تابستان امسال شروع به این طراحی نوآورانه نمود تا بزرگترین مدرسه دانمارک صاحب سبکی نو در معماری مدارس باشد. پیدا کردن شرکتی که بتواند چنین پانل هایی را برای این طرح آماده کند کار آسانی نبود. شرکت Emirates Insolaire  که کار تأمین پانل ها را بر عهده دارد اعلام نموده که هنگام اتمام، این نما ۳۰۰ مگاوات ساعت در سال برق تولید خواهد نمود که همانطور که گفته شد بیش از نیمی از نیاز مدرسه است.

نه تنها این مدرسه دانمارکی، بلکه شرکت Emirates Insolaire دو قرارداد دیگر برای نصب این پنل ها را نیز بسته است که هر دوی آنها در پارک سرمایه گذاری دبی قرار دارند. مفهوم یکپارچه‌سازی فن آوری تولید انرژی خورشیدی در شیشه ها، مفهومی جدید در حوزه انرژی های تجدید شونده است. معماران و طراحان با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی، به دنبال روش های بیشتر و جدیدتری برای تولید انرژی پاک در ساختمان ها بدون ایجاد خدشه در زیبایی آنها هستند. با آنکه می توان از فناوری تقریباً در هر ساختمانی استفاده نمود اما یکپارچه سازی منابع انرژی پاک در ساختمان های بزرگ همچون مدارس و ادارات میزان کربنی که به طور غیر مستقیم توسط مصرف برق ایجاد می کنند را کاهش می دهند.



تعداد بازدید : 1016

ارسال نظر

ارسال