در دانمارک: ساختمانی که دمای داخلی خود را به دست نما می سپارد!

  • سه شنبه 23 آبان 1396 ساعت 17:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طرح شرکت Henning Larsen Architects’ برای ساختمان Syddansk Universitet در کولدینگ دانمارک در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. این نما خود را با شرایط آب و هوایی وفق می دهد و دمای داخلی ساختمان را تنظیم میکند!
در دانمارک: ساختمانی که دمای داخلی خود را به دست نما می سپارد!

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، این ساختمان اولین ساختمان تکمیل شده ای است که استانداردهای آینده نگرانه ی صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی در دانمارک را به طور کامل رعایت می کند و از لحاظ زیبایی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساختمان استفاده از پانل‌های سوراخدار فلزی است که به نور واکنش نشان داده و میزان ورود نور طبیعی به داخل را تنظیم می کند و تعداد کل آنها ۱۶۰۰ عدد می باشد. معماران کمی جهت ساخت ساختمان را برگرداندند تا فضایی برای استفاده عموم بیرون ساختمان ایجاد کنند. همچنین آنها از طرحی مثلثی شکل استفاده کردند تا از زیبایی رودخانه کولدینگ که از کنار آن می گذرد نهایت استفاده را ببرند. وسایل و نمای داخلی توسط Tobias Rehberger طراحی و ساخته شده اند که از چراغ‌های رنگی استفاده می کنند و در طول روز شارژ می شوند. المان رنگ دکوراسیون داخلی در پانل‌های خارجی نیز دیده می شود.




سیستم تهویه این ساختمان ۱۳.۷۰۰ متر مربعی در پانل‌های سقفی تعبیه گردیده که موجب یکپارچه‌سازی سقف شده است. سالن مرکزی توسط نورگیر بزرگ بالای آن روشن می شود که چند راه پله و گذرگاه را در خود جای داده است. این ساختمان به دلیل استفاده از فناوری و سیستم‌های جدید، نسبت به ساختمان مشابه خود در دانمارک ۵۰٪ مصرف انرژی کمتری دارد.






تعداد بازدید : 1841

ارسال نظر

ارسال