درب‌های چوبی در مقابل درب‌های کامپوزیتی و درب‌های upvc در هند

  • چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 16:9

اخبار => اخبار

باشگاه درب و پنجره و نما، به هنگام انتخاب درب ورودی ایده‌آل باید در نظر داشت که تمامی درب‌ها یکسان نیستند. برای انتخاب درب موردنظر، انتخاب‌های متعددی وجود دارد البته لازم است که در نظر داشته باشیم موارد استفاده شد برای درب‌ها یکسان نبوده و خواص متفاوتی وجود دارند که خریدار و یا نصاب بر اساس موقعیت نیاز خود می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند.
درب‌های چوبی در مقابل درب‌های کامپوزیتی و درب‌های upvc در هند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، از دیگری مواردی که در انتخاب یک درب مناسب باید در نظر گرفت، مکان استفاده از درب است. برای مثال جنس درب نصب‌شده در مناطق ساحلی با مناطق گرم و خسک متفاوت خواهد بود. در اینجا انتخاب گزینة مناسب برای کشور هند مورد بررسی قرار می‌گیرد که عمدتاً منطقه‌ای گرم و خشک است:

به‌گفتة کارشناسان درب و پنجره، بهترین گزینه برای کشور هند، درب‌های چوبی، کامپوزیتی و upvc است. انتخاب از میان این سه گزینه کاری دش.ار است و لازم است که مصرف‌کننده از خواص درب‌های مزبور و مزایا و معایب آن کاملاً اطلاع داشته باشد.

درب‌های چوبی:

درب‌های چوبی، درب‌های سنتی و زیبایی هستند که شکل طبیعی آن، تقاضا برای این درب‌ها را افزایش داده است. در هند که کشوری سنتی است، درب‌های چوبی هنوز جایگاه ویژه‌ای دارند و با توجه به شکل پیچیده آن‌ها، متقاضی برای این درب‌ها بالاست.

در هند چوب به‌عنوان ماده‌ای با دوام و مستحکم شناخته شده است و با توجه به تکنولوژی پیشرفته عایق‌بندی، این درب‌ها از عایق‌بندی بالایی برخوردارند.

اکثر درب‌های چوبی ساخته شده در هند از جنس چوب تجدیدپذیر یا بازیافتی بوده که ردپای کربنی پایینی دارند و مزایای زیست‌محیطی آن‌ها بالاست.

هنگامی که درب چوبی درست ساخته شود و به‌خوبی از آن نگهداری شود، یک عمر دوام دارد.

از لحاظ معماری و زیبایی، درب‌های چوبی تحسین برانگیزند و مطلوب‌ترین گزینه در مناطق مختلف هند می‌باشند.

درب‌های چوبی بالاترین حد امنیتی را برای منزل فراهم می‌کنند. لذا اولویت اولیه برای نصب ورودی، درب چوبی است.

از طرفی اگر درب چوبی به‌خوبی نگهداری نشود، تاب برمی‌دارد و نهایتاً پوسیده خواهد شد.

درب‌های چوبی نسبت به سایر درب‌ها از قیمت بالاتری برخوردارند.

در مقایسه با درب‌هایی از جنس سایر مواد، سطح کارایی درب‌های چوبی بالا نیست.



درب‌های کامپوزیتی:

درب‌های upvc از جمله گزینه‌هایی است که در کنار چوب مورد توجه نصاب‌های مختلف قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد درب‌های upvc به‌تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و حاصل تلفیق دو ماده چوب و upvc هستند. در این صورت ماده upvc توسط چسب خاصی و تحت فشار به پایة چوبی متصل می شود. نمونة دیگری از درب‌های موردتوجه در هند، درب‌های کامپوزیتی-چوبی می‌باشند.

درب‌های کامپوزیتی قوی‌تر و مستحکم‌تر از سایر درب‌هاست و همزمان مقاومت درزبندی آن در برابر تغییرات جوی بالاست. همچنین این درب‌ها به نگهداری زیادی نیاز ندارند.

این درب‌ها تاب بر نمی‌دارند، لایه‌لایه نمی‌شوند و در نهایت ترک نمی‌خورند.

از طرفی می‌توان آن‌ها را چنان طراحی کرد که از نظر ظاهری کاملاً شبیه درب‌های چوبی باشند و مزیت آن‌ها بر درب‌های چوبی آنست که طرح‌ها و شکل‌های مختلفی دارند.

راندمان حرارتی درب‌های کامپوزیتی-چوبی بالاست و کمک بزرگی برای کاهش بیلان حرارتی هستند.

با توجه به ساحتار خاص درب‌های کامپوزیتی چوبی از دو ماده upvc و چوب تشکیل شده‌اند، تمامی خواص کامپوزیت و چوب را دارا می‌باشند.

در مقایسه با درب‌های چوبی، در برابر دمای بالا مقاومت ندارند.

علیرغم اینکه ممکن است این درب‌ها مشابه درب‌های چوبی باشند، بافت آن‌ها مشابه چوب نیست.


درب‌های upvc:

درب‌های upvc از دیگر درب‌هایی هستند که در هند مورد توجه خانه‌سازان قرار می‌گیرند. این درب‌ها بیشتر به خاطر سبک‌وزنی و دوام بالای ماده پلاستیکی ممورد توجهند و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی در هند، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند همین درب upvc را به‌هنوان درب ورودی نصب کنند.

درب‌های upvc در مقایسه با درب‌های چوبی و کامپوزیتی، ارزان‌تر بوده و در واقع کم‌هزینه‌ترین درب می‌باشد.

دربهای upvc به نگهداری اندکی نیاز دارند. برای مثال وقتی کثیف می‌شوند، تنها اسفنج و آب قابل نظافتند.

درب‌های upvc در برابر تغیررات جوی شدیداً مقاوم بوده و به هیچگونه تعمیری نیاز ندارند . این درب‌ها عمر طولانی دارند و طی طول عمر خود شکل ظاهریشان را از دست نداده و دچار پوسیدگی نمی‌شوند.

یکی از مواردی که به‌عنوان عیب در درب‌های upvc محسوب می‌شود، مسأله استحکام و امنیت در این درب‌هاست. این درب‌ها به اندازه درب‌های چوبی و کامپوزیتی بادوام و قدرتمند نیستند.

در مقایسه با سایر موارد، upvcها زیایی کمتری دارند و شکا ظاهری متنوعی ندارند.

درب‌های upvc در مقایسه با سایر موارد در هنگام تولید و تخریب دود خطرناکی را وارد محیط زیست می‌کنند و لذا برای محیط زیست خطرناک محسوب می‌شوند.

درب‌های upvc می‌توانند منشأ اصلی یک آتش‌سوزی بزرگ و خطرناک باشند.

تنوع رنگی برای این درب‌ها معمولاً پایین است و عمدتً به‌صورت سفید استفاده می‌شوند.

متأسفانه در هندوستان با توجه به قدئرت خرید مردم، استفاده از upvc گزینة اول است. درب‌های کامپوزیتی و چوبی به‌ترتیب در اولویت‌های بعدی جهت خرید قرار دارندو

یکی از راهکار‌های دولت هند برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های مهلک در خانه‌ها که منشأ اصی همان درب‌های upvc ایت، قرار دادن وام خرید درب‌های غیر upvc است که طی ده سال اخیر وضع شده است.



تعداد بازدید : 2498

ارسال نظر

ارسال