درب و پنجره‌های صنعتی، تقاضای اکستروژن آلومینیوم را بیش از پیش افزایش می‌دهد

  • چهارشنبه 23 اسفند 1396 ساعت 11:11

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بزرگ‌ترین صنعت مصرف‌کننده محصولات اکستروژن آلومینیوم، صنعت ساختمان است و با توجه به اینکه عمده محصولات اکستروژن استفاده شده در این صنعت را انواع توخالی و پروفیل‌ها تشکیل می‌دهد، این صنعت در بازار مصرف این قبیل از محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
درب و پنجره‌های صنعتی، تقاضای اکستروژن آلومینیوم را بیش از پیش افزایش می‌دهد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از اخبار فلزات، محصولات اکستروژن آلومینیوم، متنوع‌ترین کاربردهای این فلز را شامل می‌شود. درحالی که سازه‌های ساختمانی، بیشترین مصرف پروفیل‌های آلومینیومی را به‌خود اختصاص می‌دهند، صنایع مربوط به حمل و نقل (در سازه‌هایی از جمله خودروهای سبک و سنگین، هواپیما، قطار و حتی کشتی) و تجهیزات و ماشین‌آلات در رتبه‌های بعدی مصرف‌کننده‌های محصولات اکستروژن آلومینیوم قرار می‌گیرند. همچنین از این محصولات در صنایع تولیدی لوازم مصرفی بادوام و الکتریکی نیز استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین صنعت مصرف‌کننده محصولات اکستروژن صنعت ساختمان است. با توجه به اینکه عمده محصولات اکستروژن استفاده شده در این صنعت را انواع توخالی و پروفیل‌ها تشکیل می‌دهد، این صنعت در بازار مصرف این قبیل از محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین مصارف این محصولات در صنعت ساختمان، می‌توان به ساخت در و پنجره‌های پروفیلی و همچنین ساخت دیوارهای شیشه‌ای که در نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات در کاربردهای ساختمانی، امکان تزریق مواد پلیمری عایق حرارتی از جمله پلی‌سوسیانات‌ها داخل حفره‌های آن است که به آن خاصیت عایق حرارتی نیز می‌دهد. به این ترتیب، می‌توان گفت که از این محصولات در تمامی انواع واحدهای ساختمانی استفاده می‌شود.

صنعت ساختمان در کشور، عمدتاً وابسته به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است که طی چند سال گذشته به‌دلیل کمبود نقدینگی در ایران دچار افول شده بود به‌طوری که میزان ساخت و ساز به ‌یکباره شاهد افت قابل‌توجهی شد. درحالی که انتظار می‌رود‌ این صنعت در سال‌های آتی از رکود خارج شود، احتمال دارد طی سال‌های آتی روند رو به رشد گذشته خود را از سر گیرد. گفتنی است که بخش قابل توجهی از رشد صنعت ساختمان، وابسته به سرمایه‌گذاران خرد است که وابستگی زیادی به نقدینگی در جامعه دارند. با این حال، انتظار می‌رود که این صنعت در آینده با عبور از رکود اقتصادی، شاهد رشد باشد.

در نمودار 1، تعداد واحدهای ساختمانی ساخته شده در مناطق شهری کشور نشان داده شده است و همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ تعداد واحدهای ساختمانی ساخته شده تا اوایل دهه 1390 در هر سال با رشد خوبی همراه بود، ولی پس از آن با رکود در این صنعت، به‌شدت از مقدار آن کاسته شد.


با شکل‌گیری در و پنجره‌های صنعتی در ایران که به‌دلیل مسائل جغرافیایی و اقلیمی بسیاری از مردم با معضل گرد و غبار دست به گریبان هستند، انتظار می‌رود که در ساختمان‌های جدید ساخته شده از در و پنجره‌های آلومینیومی استفاده شود و مصرف این قبیل از محصولات در ساختمان‌های جدید نسبت به گذشته شاهد رشد باشد. علاوه بر این که این محصولات نسبت به گرد و غبار قابلیت بسیار مهمی دارند، انتظار می‌رود که در ساختمان‌های اداری نیز به‌جای ساخت دیوارها، از پارتیشن‌ها استفاده شود که می‌تواند تقاضای محصولات اکستروژن آلومینیومی را بیش از پیش افزایش دهد.


تعداد بازدید : 992

ارسال نظر

ارسال