دلایل استفاده از گاز آرگون در شیشه های پنجره دوجداره

  • سه شنبه 27 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معمولاً بین شیشه های پنجره دو جداره از گازی پر می شود که رسانایی حرارتی خیلی کمی داشته باشد. هوای معمولی دارای رسانایی حرارتی بسیار پایین است اما پر کردن فاصله دو شیشه دو جداره با گازی با رسانایی کمتر از هوا، مانند گاز آرگون، سطح عایق بندی حرارتی شیشه دو جداره را بالا می برد.
دلایل استفاده از گاز آرگون در شیشه های پنجره دوجداره

باشگاه در و پنجره و نما: کاربرد گاز آرگون در پنجره های دو جداره دارای مزایای زیادی است. گاز آرگون گازی نجیب ، بدون بو، مزه و غیر آتش زا است و با هیچ ماده ای ترکیب شیمیایی بوجود نمی آورد. گاز آرگون علاوه بر کاهش رسانایی گرمایی بین دو شیشه پنجره دو جداره، با کمتر کردن مقدار همرفت در فضای دو شیشه از اتلاف گرمایی بیشتر جلوگیری می کند. علاوه بر این تهیه آرگون آسان و ارزان است. بنابراین می توان به صورت گسترده و صنعتی از آن استفاده کرد. به صورت یک قانون عمومی می دانیم که غلظت گاز درون پنجره دو جداره باید بیش از 90 درصد باشد. در طول زمان این غلظت کم می شود. مقدار کم شدن این غلظت چیزی حدود 0.5 تا 1 درصد است.

کیفیت پنجره دو جداره ای که از آرگون پر شده باشد تا زمانی که غلظت گاز آرگون به 75 درصد نرسد تغییری نخواهد کرد. بنابراین پنجره دوجداره ای که با گاز آرگون پر شده باشد حداقل 20 سال رسانایی عالی خواهد داشت. برای بیشتر کردن مقدار عایق بندی صدایی می توان از گازهای دیگر (مانند هگزافلورید گوگرد ، دی اکسید کربن ) استفاده کرد اما کاربرد  این گازها در عایق بندی گرمایی تأثیر منفی دارد.


تعداد بازدید : 1458

ارسال نظر

ارسال