ریاست نظام مهندسی استان تهران:

دولت از طرح جامع صنعتی‌سازی برای مسکن استقبال نکرد

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 14:23

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بخش خصوصی پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌سازی را به دولت مطرح کرد که متأسفانه با اقبالی ازسوی دولت مواجه نشد، این درحالی است که حمایت از صنعتی‌سازی سبب افزایش کیفیت ساخت‌وسازها و صرفه‌جویی در زمان اجرای پروژه‌ها و نیز افزایش ضریب ایمنی ساخت‌وسازها می‌شود.
دولت از طرح جامع صنعتی‌سازی برای مسکن استقبال نکرد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، احمد خرم گفت: ازجمله تکنیک‌های صنعتی‌سازی، شیوة قالب تونلی است. پس از تجربة ناموفق مسکن مهر در زمینة اجرای قالب تونلی در طرح مسکن مهر که توسط پیمانکاران ترک به مرحلة اجرایی رسید، بخش خصوصی برای نهادینه‌کردن این روش در ساخت‌وسازها پیشگام شد و سال 1391 انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تشکیل یک کنسرسیوم که متشکل از 15 انبوه‌ساز داخلی بود در این زمینه وارد میدان شد و خوشبختانه موفق شدیم که روش قالب تونلی را در داخل کشور اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت قالب‌های تونلی داخلی درقیاس با نمونة کشورهایی مثل ترکیه افزایش یافته است، گفت: تربیت بالغ بر 15 اکیپ اجرای قالب تونلی، افزایش پیمانکاران مجری قالب تونلی، قالب بند، آرماتوربند، بتن‌ریزی قالب بتنی و ... ازجمله دستاوردهای این پروژه بوده است که البته این موفقیت حاصل فعالیت بخش خصوصی بوده و دولت هیچ حمایتی در این زمینه به‌عمل نیاورده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این ادعا که نه‌تنها در دولت‌های نهم و دهم بلکه در دولت یازدهم و دوازدهم حمایتی از صنعتی‌سازی صورت نگرفته، گفت: پیش از این بنده در جایگاه رئیس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌سازی را به وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح کردم، اما متأسفانه از این پیشنهاد استقبال نشد.

خرم با تأکید بر اینکه دولت بدون دارابودن طرح جامع نمی‌تواند هیچ گام اجرایی بردارد، گفت: به‌دنبال آن بودیم که با بهره‌گیری از تیمی از اعضای انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان به‌همراه یک مشاور بین‌المللی که دارای سابقه و تجارب ارزنده است، نسبت به تدوین طرح جامع صنعتی‌سازی اقدام کنیم که متأسفانه امکان اجرایی‌کردن این امر فراهم نشد چراکه دولت از این پیشنهاد استقبال نکرد.

خرم با بیان اینکه بهره‌گیری از صنعتی‌سازی به‌جای سنتی‌سازی در ساخت‌وسازها با دستاوردهای بسیاری همراه است، گفت: صنعتی‌سازی سبب می‌شود که در ساخت‌و‌سازها شاهد سریع‌سازی، کیفی‌سازی، ارزان‌سازی و انبوه‌سازی باشیم و با توجه به این امر به‌نظر می‌رسد که لازم است دولت گام جدی برای حمایت از صنعتی‌سازی بردارد.


تعداد بازدید : 705

ارسال نظر

ارسال