راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ای

  • یکشنبه 21 مرداد 1397 ساعت 11:7

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مدل‌ها و کارایی‌های مختلف در بازار عرضه شده‌اند و استفاده از آن‌ها در بسیاری از مکان‌های عمومی و پر رفت‌وآمد اعم از مجتمع‌های تجاری، مسکونی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و.. بسیار فراگیر شده است. در ادامة این مطلب با نماوین همراه باشید..
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ای

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در دسته‌ی تجهیزات کنترل تردد محسوب می‌شوند که مخصوص عبور و مرور افراد طراحی شده و با گیت‌های تردد خودرو کاملا متفاوت است. شاید هزینه‌های بالای تهیه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و تعویض آن‌ها با درب‌های معمولی شما را از صرافت خرید این محصولات مدرن بیندازد، اما توجه داشته باشید که اگر محلی پر رفت و آمد باشد و یا نیازمند استانداردهای امنیتی و معماری خاصی باشد که توسط درب‌های معمول برآورده نشود، بایستی در انتخابتان تجدیدنظر کنید.

انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

همان‌طور که ذکر شد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای متناسب با کاربری، نرخ تردد، بودجه و غیره در انواع و مدل‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند؛ این مدل‌ها عبارتند از:

درب اتوماتیک کشوئی (Automatic sliding doors)

از معمول‌ترین مدل‌های درب اتوماتیک است که بسته به محل نصب در دو شکل مسطح و یا خمیده می‌توانند طراحی شوند. لنگه‌ی درب توسط یک ریل جابجا می‌شود. مدل تلسکوپی نیز در دسته درب‌های اتوماتیک کشویی قرار می‌گیرد.

درب اتوماتیک لولائی (Automatic swing doors)

لنگه‌ی درب حول یک محور مانند یک درب معمولی به صورت اتوماتیک باز می‌شود بنابراین همان فضایی را نیاز داریم که برای باز شدن یک درب معمولی می‌خواستیم.

درب اتوماتیک گردان (Automatic revolving doors)

محور دوران بجای انتها در مرکز لنگه قرار داشته و درب حول آن دوران 360 درجه دارد. این نوع درب‌ها معمولا برای محیط‌هایی که از فضای کافی برخوردار هستند مناسبند.

درب اتوماتیک بادبزنی یا اتوبوسی یا فولدینگ (Automatic Folding doors)

به دلیل برخورداری از معماری خاصی که دارد برای استفاده بهینه از فضای ورودی انتخابی مناسب می‌باشد.

پارامترهای اصلی خرید درب اتوماتیک

کاربری درب اتوماتیک- محل نصب کجاست؟

الزامات امنیتی، بهداشتی، رفاهی و یا سایر استانداردهای دیگر مکان به مکان با هم متفاوت می‌باشند. اگر درب در مکانی امنیتی مانند بانک نصب می‌شود و یا به طور کلی مسأله تأمین امنیت یک محل برای شما در اولویت قرار دارد باید به جنس و استحکام درب، قابلیت‌های تشخیص هویت و اجازه ورود و هم‌چنین امکان اتصال به سیستم هشدار توجه کنید. معمولا درب‌های کشویی و در کل تمام مدل‌هایی که امکان بسته شدن کامل و قفل شدن را دارند برای منظورهای امنیتی طراحی می‌شوند. در مکان‌هایی که حجم جمعیت وارد و خارج شونده از یک ورودی مشترک بالاست و نیاز به ساماندهی رفت و آمد می‌باشد از درب‌های گردان استفاده می‌گردد. این نوع درب‌ها با سرعتی مشخص همواره در حال چرخش بوده و در مواقع اضطراری نیز توسط سنسور چشمی حادثه را تشخیص می‌دهد.

مراجعه‌کنندگان

توجه به ویژگی‌های مشترک در عموم بازدیدکنندگان تا حد زیادی در انتخاب نوع و شکل ظاهری درب موثر است به گونه‌ای که حتی شاید لازم باشد آن را سفارشی‌سازی کنید. توجه به این‌که آیا بیشتر سالمندان از مراجعه‌کنندگان هستند و یا کودکان، افراد با چرخ‌های خرید، چمدان و یا ویلچر و سایر تجهیزات خاص می‌تواند روی عرض درب، مدت زمان باز نگه داشتن و یا سرعت باز و بسته شدن آن تاثیر بگذارد.

نرخ تردد افراد و اشیاء

میزان بازدید روزانه یکی از تعیین‌کننده‌ترین عواملی است که در خرید درب اتوماتیک هوشمند موثر است. اگر صاحب کسب و کاری هستید که روزانه عده زیادی مراجعه‌کننده دارید درب اتوماتیک شما باید از جنس خوبی باشد تا هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کاهش یابد و سرعت باز و بسته شدن درب نیز باید تا حد زیادی بالا باشد. در برخی موارد، مانند ورودی پاساژها و مراکز خرید، تقریباً در هر لحظه عبور و مرور داریم که در این حالت باز و بسته شدن درب عملی وقت گیر و فرسایشی به شمار می‌رود؛ بنابراین مقرون به صرفه است تا درب با سرعت ثابتی مدام در حال چرخش باشد. در صورتی که پذیرای مشتریان کمی در طول روز هستید می‌توانید از درب‌هایی با کیفیت‌های پایین‌تر نیز استفاده کنید که این امر می‌تواند برای شما صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

مساله جلوگیری از اتلاف انرژی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باعث کم شدن هزینه‌های ساختمان و رفاه بیشتر می‌گردد. در این رابطه می‌توان با انتخاب فریم مناسب درب اتوماتیک و به عبارت دیگر درزگیری آن، از اتلاف بی‌رویه انرژی گرمایی و هم‌چنین هزینه‌های مربوط به مصرف برق جلوگیری نمود

معماری و زیباسازی محیط

همان‌طور که قبلا ذکر شد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای قابل سفارشی‌سازی هستند و شما می‌توانید المان‌های زیباسازی و معماری مدرن ساختمان را در طراحی این محصول مدنظر بگیرید. این امر مخصوصا برای هتل‌های لوکس و مکان‌هایی که پذیرای مهمان‌ها و گردشگرها می‌باشند بسیار ضروری می‌باشند. با توجه به فضای ورودی و دیواری که درب را دربرمی‌گیرد، درب‌هایی با ظاهر خمیده ظاهری جدیدتر نسبت به درب‌های کشویی معمولی به ساختمان می‌دهند. از جزییاتی چون جنس فریم، رنگ بدنه، رنگ شیشه و... نیز نباید غافل شد.

بودجه

هرچه امکانات بیشتری را از درب اتوماتیک مورد نظرتان انتظار داشته باشید باید هزینه‌ی بیشتری نیز برای آن صرف کنید. در این زمینه کوچک‌ترین المان‌ها از جمله جنس فریم درب اتوماتیک نیز در قیمت کل موثر است. انواع خمیده درب‌های شیشه‌ای از نوع مسطح آن اندکی گران‌قیمت‌تر هستند، هم‌چنین برخی درب‌های اتوماتیک مجهز به سیستم‌های تشخیص هویت، سیستم حضور و غیاب، سیستم هشدار سرقت و یا اعلام حریق هستند که نسبت به درب‌های اتوماتیک معمولی گران‌تر می‌باشند.

ابعاد سفارشی درب اتوماتیک شیشه‌ای

عرض و ارتفاع درب اتوماتیک شیشه‌ای یا به عبارتی میزان باز شدن درب از موارد مهمی است که باید متناسب با مکان موردنظر انتخاب شود. برای نمونه اگر شما صاحب یک نمایشگاه ماشین هستید و تمایل دارید تا محل کارتان را به درب اتوماتیک مجهز کنید، بهتر است یک درب تلسکوپی دو موتوره خواهد بود که برای ابعاد آن حتما نیاز به سفارشی‌سازی دارید که البته در این مثال، ماکسیمم مقدار باز شدن یک درب اتوماتیک را نیازمند خواهید بود.


تعداد بازدید : 966

ارسال نظر

ارسال