رقص شیشه و سنگ در نمای ساختمان

  • دوشنبه 20 شهریور 1396 ساعت 11:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طرح اصلی نما بیشتر مستطیلی شکل و دارای فرم نامتقارن است که به سقف‌های شیشه‌ای زاویه دار، برج‌های بلند و قوس‌های مثلثی منتهی می‌شود.
رقص شیشه و سنگ در نمای ساختمان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما: در این نمای سنگی، با ترکیب پنجره‌های بزرگ، معماران به نوعی هارمونی دست یافتند که حاصل از ترکیب این دو متریال پر کاربرد در صنعت نمای ساختمان است.

شرکت Valerio Dewalt Train Associates ایالات متحده مرکز مدرن سنگ و شیشه در شیکاگو را برای یک مدرسه خصوصی سطح بالا تکمیل کرده است.

این ساختمان، که محوطه هنر گوردون پارک یا Gordon Park Arts Hall نامیده می شود، در محوطه اصلی دانشکده آزمایشگاهی دانشگاه شیکاگو قرار دارد که اغلب به عنوان مدرسه آزمایشگاهی نامیده می شود که شامل دبستان و دبیرستان است.

سه طبقه شامل استودیوهای هنری و موسیقی، دفاتر، گالری هنری، تئاتر و سالن اصلی اجرا با زیربنای ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع است.

طرح اصلی نما بیشتر مستطیلی شکل و دارای فرم نامتقارن است که به سقف های شیشه ای زاویه دار، برج های بلند و قوس های مثلثی منتهی می شود.

با دست یابی به این نمای ساختمانی اصیل و عظیم، طراحان به فرم استواری در عین ظرافت و دلبازی در عین استحکام دست یافتند.

برای استفاده هرچه بیشتر از نور و همچنین تهویه طبیعی هوای داخل پنجره های زیادی برای این نمای سنگی تعبیه شد که در نهایت به پدید آمدن نمای سنگی/ شیشه ای منجر شد. چنین ترکیبی در نوع خود منحصر به فرد است و با معماری دقیق به شکوه و زیبایی دست یافته است.








تعداد بازدید : 2327

ارسال نظر

ارسال