رنگ نمای بیرونی ساختمان، چه جوری باشه بهتره؟

  • شنبه 14 مهر 1397 ساعت 15:20

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رنگ نمای ساختمان یکی از تزئینات محبوب نما، در ایران است. دلایل بسیاری از جمله مقرون به صرفه بودنش نسبت به سایر مصالح نما، می‌توان نام برد. انتخاب رنگ نمای ساختمان در نوع رنگ خلاصه نمی‌شود! با نماوین همراه باشید تا بهترین رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید.
رنگ نمای بیرونی ساختمان، چه جوری باشه بهتره؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از چیدانه، انتخاب رنگ نمای ساختمان در نوع رنگ خلاصه نمی‌شود. از پارامترهای مؤثر در انتخاب رنگ نمای ساختمان‌ها عبارتند از:

۱- قدمت ساختمان

اولین نکته‌ای که باید قبل از انتخاب رنگ نما در نظر بگیرید، شناخت ساختمان خود است. قدمت ساختمان، تنها یک عدد نیست و می‌تواند شناسنامه یک ساختمان باشد. اگر قصد دارید نمای ساختمان قدیمی خود را رنگ کنید؛ بهتر است از یک معمار، کارشناس مرمت بناهای تاریخی و حتی از یک نقاش حرفه‌ای بخواهید رنگ پیشین و قدیمی ساختمان را آنالیز کند. تا شما بتوانید رنگی نزدیک به رنگ پیشین را انتخاب کنید و بنا فاقد هویت و ارزش تاریخی نشود.

۲- محل قراگیری ساختمان

اگر محله شما یک محله تاریخیست، بهتر است رنگ نمایی منطبق با حال و هوای محله انتخاب کنید. ممکن است بگویید؛ ساختمان جدید است. چرا باید از گذشته محله پیروی کنید؟ حتی اگر ساختمان شما جدید یا مرمت شده باشد، عضوی از آن محله پر هویت و شناسنامه دار است. بهتر است این حال خوب را در محله خود نگهدارید!

۳- ساختمان‌های همسایه

به محیط اطرافتان نگاه کنید! نمای ساختمان‌های همسایه را با دقت بینید. نمی‌گوییم دقیقاً همان نما یا رنگ را تکرار کنید اما می‌‌توانید از ساختمان‌های اطراف ایده بگیرید. ساختمان شما باید خاص باشد و به اندازه کافی جلب توجه کند اما نه طوری که جدا افتاده به نظر برسد.

۴- رنگ جزئیات نما

ساده ترین نماها نیز جزئیاتی مانند لبه پنجره، در، بام و تراس را دارا هستند. برای جزئیات نما، می‌توانید از رنگ‌های مکمل یا سیر وروشن رنگ نمای اصلی استفاده کنید. تعداد رنگ‌ها بستگی به مساحت نما و میزان جزئیات ساختمان دارد. هرچه نمای ساختمان سطح وسیع‌تری داشته باشد، امکان مانور بیشتری خواهید داشت.

۵- تغییر رنگ نما در گذر زمان

هر رنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می‌کنید، باید بدانید: با گذر زمان رنگ‌ها تغییر می‌کنند. رنگ‌های خیلی روشن و خنثی مانند سفید و خاکستری بسیار روشن انتخاب نکنید! رنگ‌های خاکستری با توجه به پایه رنگی‌شان بعد از مدتی به سبز یا آبی مات گرایش پیدا می‌کنند. رنگ‌های روشن سطح ساختمان را وسیع‌تر نشان می‌دهند. اما به یاد داشته باشید؛ چرک تابی بالایی ندارند و مجبور به شستشوی نما خواهید شد.

۶- انوع رنگ نمای ساختمان

رنگ‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. می توان برخی از آن ها را نام برد:

  • رنگ اکرلیک
  • رزین آکریلیک
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ‌روغنی
  • رنگ استخری
  • رنگ اپوکس
  • رنگ نانو

تعداد بازدید : 2025

ارسال نظر

ارسال