روزانه ۸ تا ۱۰ هزار در و پنجره تولید می‌شود

  • یکشنبه 8 تیر 1399 ساعت 16:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ضمن اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ واحد تولیدی در صنعت در و پنجره از تولید روزانه ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه دوجداره خبر داد.
روزانه ۸ تا ۱۰ هزار در و پنجره تولید می‌شود

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از سایت خبری-تحلیلی شعار سال، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ضمن اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ واحد تولیدی در صنعت در و پنجره از تولید روزانه ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه دوجداره خبر داد.

  • وحید جلالی پور با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در صنعت در و پنجره کشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: عدم ثبات قیمت مواد اولیه، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به صادرات و واردات، عملاً امکان برنامه‌ریزی جهت یک صادرات پایدار را از تولیدکننده‌ی ایرانی، سلب کرده است. تولیدکنندگان داخلی در و پنجره برای صادرات نیاز جدی به حمایت ارگان‌های دولتی نظیر وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها دارند.
  • جلالی پور با اشاره به تنوع سلایق تصمیم‌گیری درمیان متولیان تولید کشور، افزود: متاسفانه این سلیقه‌ها بدون در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های صنفی از جمله  انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران که متشکل از افراد اهل فن و متخصص در این صنعت است، اعمال و اجرا می‌شود. وی در ادامه اضافه کرد: به طور قطع بهترین راهکار برای توسعه تولید و صادرات در کشور، تدوین و اجرای سیاست‌های حمایتی متاثر از نظرات مشورتی تشکل‌های صنفی همان صنعت است
  • جلالی‌پور درخصوص کیفیت و استاندارد، در و پنجره‌های تولیدی ایران، گفت: تمامی واحد‌های تولیدی که زیر نظر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره فعالیت می‌کنند تولیداتشان براساس استاندارد‌های ملی و جهانی انجام می‌شود. از آنجایی که تولیدات در و پنجره ایران براساس آخرین دانش فنی روز ساخته می‌شوند بنابراین قابل رقابت با انواع مشابه خارجی و حتی اروپایی می‌باشند. تولید کنندگان در و پنجره کشور،  تاکنون محصولات خود را به کشور‌های ونزوئلا، آفریقای جنوبی، الجزایر، بلژیک، انگلیس، استرالیا، عمان، امارات، عراق، افغانستان و کشورهای، سی آی اس صادر کرده‌اند.
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره با اشاره به عملکرد ضعیف متولیان تولید در کشور، تصریح کرد: هیچ روند سیستماتیکی برای حمایت و حفظ صادرات محصولات صنعتی و تولیدی وجود ندارد. به‌طور مثال روند صادرات در ایران به هیچ وجه با کشور‌های پیشرفته و یا حتی کشور‌های همسایه شباهتی ندارد. زیرا در این کشور‌ها در قالب یک روند سیستماتیک، دولت‌ها به شکلی پایدار از صادرات حمایت می‌کنند در نتیجه آهنگ توسعه تولید و صادرات هیچ‌گاه به دلیل سیاست‌های لحظه‌ای و موقتی دولت‌ها و افراد کند یا متوقف نمی‌شود.
  • دبیر انجمن تولید کنندگان در و پنجره، در خصوص میزان تولید در و پنجره نیز گفت: ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه‌ی دوجداره در روز توسط واحد‌های تولیدی عضو انجمن تولید می‌شود، که این ظرفیت در صورت بالا رفتن تقاضا، قابل افزایش است
  • وی تعداد شاغلین در این حوزه را به صورت مستقیم ۳۰ هزار و غیر مستقیم ۶۰ هزار تن بیان کرد و گفت: رکود صنعت ساختمان وهمچنین تورم، طی دو سال گذشته لطمه شدیدی به این صنعت وارد کرده است.
  • جلالی‌پور در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چه تأثیری می‌تواند بر تولید و صادرات محصولات به‌ویژه در زمان رکود داشته باشد، گفت: یکی از بهترین و موثرترین راه‌های توسعه و پیشرفت در امر تولید، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حتی در شرایط رکود اقتصادی است که می‌تواند موجب رونق فضای کسب و کار باشد. برای توسعه بازار‌های جدید می‌بایست مسئولین ذیربط اقدام به برگزاری جلسات هماندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی از جمله انجمن تولیدکنندگان در و پنجره داشته باشند. البته نمایشگاه یکی از بهترین محمل‌ها برای برپایی  این جلسات است.
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره در پایان، اظهار کرد: برپایی یک نمایشگاه تخصصی بسیار بهتر از برگزاری چندین نمایشگاه غیرتخصصی و عمومی است که بجز تحمیل هزینه‌های اضافی دستاورد دیگری ندارد.

تعداد بازدید : 2158

ارسال نظر

ارسال