روند رو به رشد استفاده از مصالح نوآورانه و منحصر به فرد در نما

  • سه شنبه 4 مهر 1396 ساعت 17:48

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آن چنان که جهان هر روز به سمت نوآوری پیش می رود، معماران خلاق این دوران نیز بیش از پیش مصالح نوآورانه را جایگزین پنل های با سطوح صاف و صیقلی در نما می کنند.
روند رو به رشد استفاده از مصالح نوآورانه و منحصر به فرد در نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، مصالح نوینی که در نماهای ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شوند، دارای بافت و حجم‌های مختلف هستند و یا از مصالح گذشته به صورت پانچ شده و با به وجود آوردن طرح‌های زیبا بر روی آنها استفاده می شوند.

استفاده از طرح‌های مختلف برای perforation  مصالح موجود مانند انواع فلزات، چوب، بتن، سنگ، سرامیک و سایر محصولات پلیمری و کامپوزیتی و ترکیبی، یکی از ساده ترین روش‌های رو به رشد در نما می باشد که طرح‌های منحصر به فردی را به وجود می آورد و تنوعی در زیبایی‌های شهری ایجاد می کند.




از طرفی کاربرد نماهای دو پوسته ای با توجه به دو فاکتور زیبایی و صرفه جویی در مصرف انرژی روز به روز در حال گسترش است. این نماها همچنین با توجه به فناوری های جدید قادر به تولید بخشی از برق مصرفی ساختمان نیز هستند.




برخی از تولید کنندگان مصالح نما نیز نوآوری های بسیار خوبی داشته اند و مصالح جدیدی تولید کرده اند که با چیدمان‌های مختلف نصب شده و ساختار زیبایی را شکل می دهد.

امید است معماران ایران زمین با تلفیق نقوش زیبای سنتی ایرانی و اسلامی و استفاده از این مصالح مدرن، بناهای زیبا و منحصر به فردی به وجود آورند.





تعداد بازدید : 2289

ارسال نظر

ارسال