برترین تکنولوژی‌های صنعت آندایزینگ در کنار تخصص و توانمندی؛

رونمایی از مجموعه جدید آلومینیوم ماندگار در قلب آلومینیوم کشور

  • دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 12:22

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: فعالیت در حوزه آلومینیوم در خانواده شفیعی از دهه 40 و با تأسیس کارگاه ساخت درب و پنجره آلومینیومی توسط حاج ابوالقاسم شفیعی، در شهر گرگان (استان گلستان) آغاز شد و به‌دنبال آن و براساس نیازهای استراتژیک آن زمان، در اواسط دهه 50، کارگاه آندایزینگ نقره‌ای پروفیل آلومینیوم نیز به دامنه فعالیت‌های صنعتی ایشان افزوده شد. این خط آندایزینگ تا اوایل دهه 80 تقریباً سه بار اورهال شده و در آخرین مرحله، طیف‌های رنگی برنز و قهوه‌ای به محصولات آن اضافه گردید.
رونمایی از مجموعه جدید آلومینیوم ماندگار در قلب آلومینیوم کشور

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: مجموعه‌ی جدید در قالب شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار هیرکان، با نام تجاری آندایز ماندگار، در سال 1388 با مدیریت جدید و براساس آخرین متد و تکنولوژی همان زمان آغاز به‌کار کرد. تجهیزات به‌روز و کارآمد به‌همراه تخصص و تجربه موجود موجب شد که به‌سرعت دامنه ارائه خدمات آندایزینگ این شرکت از استان‌های شمالی ایران فراتر رفته و تا اواسط دهه 90 تقریباً در کل کشور و در صنایع مختلف مشتریان معتبر و بزرگی داشته باشد.گسترش دامنه جغرافیایی مشتریان و به‌دنبال آن افزایش هزینه‌های حمل‌و‌نقل و ... انگیزه‌ای قوی برای انتقال مجموعه به مرکز ایران، در مدیران مجموعه ایجاد کرد و همین امر باعث شد طی سال 1398 انتقال خط تولید به شهر آلومینیوم ایران (اراک) عملیاتی شود. طبیعتاً این انتقال با افزایش چشمگیر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف کیفی و کمی همراه بوده است.

خبرنگار باشگاه خبری در و پنجره و نما، در بازدیدی که از کارخانه جدید این شرکت در شهر اراک داشتیه است به سراغ آقای مهندس امیرعباس شفیعی، مدیرعامل جوان و موفق شرکت «صنایع آلومینیوم ماندگار» رفته و از او درباره «ماندگار» جدید پرسیده است؛ متن این گفتگو به شرح زیر است:

  • جناب مهندس شفیعی لطفا ًکمی درمورد خودتان و سوابق فعالیتتان توضیح دهید و لطفاً بفرمایید که موفقیت شغلی از دیدگاه شما چگونه تعریف می‌شود؟

من امیرعباس شفیعی، فرزند حاج ابوالقاسم شفیعی مانند بسیاری از متولدین دهه 50 کسب و کار را از کارگاه پدرم آغاز کردم و درواقع اولین و موثرترین استادکار بنده پدرم بوده است. از سال 1377 رسماً کار در کارگاه آندایزینگ پدرم را شروع کردم و در راه‌اندازی آندایز رنگی و طرح‌های توسعه‌ای ایشان حضور پررنگ و موثری داشتم. البته طی سال‌های 80 تا 85 فعالیت‌های تلخ و شیرینی در حوزه‌های دیگر کسب‌و‌کار و صنایع مختلف داشته‌ام که همگی موجب افزایش تجربه و توان بنده شده‌اند. سال 1385 طی یک برنامه مدون تحقیق و توسعه، اساس و پایه خط ارتقاء یافته آندایزینگ آلومینیوم ماندگار را طراحی و سال 1388 آن‌را افتتاح نمودم.

موفقیت شغلی از دیدگاه من، موفقیت در مدیریت کار گروهی است. داشتن توان رهبری و هدایت یک تیم قوی و کارآمد ضامن موفقیت در هر کسب و کاری است. البته داشتن روحیه پیش‌گام بودن و ریسک بالا، در کنار خلاقیت و نوآوری، چاشنی موفقیت‌های بزرگتر خواهد بود.

  • شرکت ماندگار چگونه در جهت رسیدن به موفقیت شغلی موردنظرتان حرکت کرده و می‌کند؟

شرکت آلومینیوم ماندگار اساساً یک شرکت خدمات‌‌محور است که در یک حوزه به‌صورت تخصصی کار می‌کند. این مسأله موجب شده است که زمینه‌ی به‌وجودآمدن یک تیم وفادار و حرفه‌ای طی این سال‌ها فراهم شود. بنابراین با وجود داشتن چنین تیم توانمندی در کنار اعتقاد به بروز بودن و بهره‌برداری از علوم و تکنولوژی‌های نوین، شرایط حرکت پرقدرت به‌سمت اهداف تعیین‌شده فراهم شده است. البته ازنظر ما مشتری، داور نهایی میزان موفقیت یک مجموعه است.

  • محصولات و یا خدمات قابل ارائه در شرکت شما چیست؟

شرکت آلومینیوم ماندگار به‌صورت تخصصی در زمینه آندایزینگ پروفیل‌های آلومینیومی فعالیت می‌کند و طی سال‌های متمادی فعالیت خود، از این حوزه خارج نشده است. تمرکز، تخصص و تجربه سال‌ها کار تخصصی و همچنین وجود واحد تحقیق و توسعه موجب شده که این شرکت توان ارائه طیف گسترده‌ای از پوشش‌های آندایزینگ با کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با صنعتی‌ترین کشورهای دنیا را داشته باشد. رال رنگ این شرکت دارای 32 کد رنگ در 5 گروه اصلی بوده که تمامی گروه‌های نقره‌ای و شامپاینی، برنز، قهوه‌ای و مشکی را دربر می‌گیرد.

گروه ویژه ASN که انحصاراً توسط این شرکت ارائه می‌شود نیز از محصولات پرطرفداریست که با توجه به ویژگی‌های جذاب آن به‌سرعت بازار آن درحال گسترش است.

همچنین شایان ذکر است که آلومینیوم ماندگار اولین واحد آندایزینگ در ایران است که آندایز دو رنگ (گروه Np) را ارائه کرده است. در این گروه پروفیل‌های نرمال در و پنجره با دو رنگ مختلف در دو نمای بیرون و داخل آندایز می‌شوند که جذابیت بالایی در طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی آن خواهد داشت.

  • مزیت خدمات شرکت ماندگار نسبت به رقبا چیست؟ چرا برای مشتری بهتر است که خدمات آلومینیوم ماندگار را انتخاب کند؟

طبیعتاً اولین مزیت، تخصص و توانمندی مجموعه‌ی آلومینیوم ماندگار است. ما به بالا‌ترین تکنولوژی‌های صنعت آندایزینگ پروفیل آلومینیوم مجهز هستیم، بنابراین می‌توانیم خدمات سطح بالا و قابل‌قبولی ارائه نماییم. اما نکته حائز اهمیت و مزیت اصلی، روحیه‌ی خدمات‌محور ماست. این مجموعه تنها واحد آندایزینگ کشور است که فقط به ارائه خدمات آندایزینگ می‌پردازد. ما نه پروفیل تولید می‌کنیم و نه در و پنجره می‌سازیم. نه فروشنده‌ی پروفیل هستیم و نه حتی خدمات رنگ پودری و دکورال ارائه می‌دهیم. صرفاً خدمات آندایزینگ.

بنابراین فرصت بسیار داشته‌ایم که در این کار خبره شویم. ما راه‌های ساده‌کردن مسائل را برای مشتریان خود یافته‌ایم. تعامل فنی و اقتصادی را با مشتریان فرا گرفته‌ایم و به اصول کار حرفه‌ای پایبند هستیم. بنابراین هرکس که خواستار خدمات آندایزینگ با کیفیت و استاندارد در زمان مناسب و قیمت منطقی است، آلومینیوم ماندگار می‌تواند انتخاب اول و آخر باشد.

کیفیت خدمات، ارائه گزارش‌های کتبی و آماری در تمام مراحل فرآیند، تحویل در زمان توافق‌شده، شناخت صحیح نیاز مشتری، صداقت و پاسخگویی سریع از اولویت‌های اصلی ما در ارائه خدمات آندایزینگ می‌باشد.

  • چالش‌های متداول آندایز در کشور ما چیست؟ از نگاه مشتریان و شرکت ماندگار از چه طریقی به حل این چالش‌‌ها کمک خواهد کرد؟

اگر از مشکلات تأمین مواد اولیه آندایزینگ بگذریم، چالش اصلی صنعت آندایزینگ امروز عدم دسترسی اکستروژن کارها به بیلت باکیفیت است، تکنولوژی‌های قدیمی بسیاری از واحدهای تولید پروفیل در فرآیند اکستروژن و حتی طراحی و ساخت قالب، خود به‌تنهایی عاملی مؤثر در کاهش کیفیت آندایزینگ بوده است و این روزها استفاده از بیلت‌های غیراستاندارد و نامرغوب هم به آن اضافه شده است.

ما در شرکت ماندگار با پذیرش موضوع عدم دسترسی به بیلت‌های باکیفیت وارداتی، تلاش کرده‌ایم با قرارگرفتن در کنار مشتریان خود، دوشادوش آنها در رفع مشکلات کل فرآیندهای تولید پروفیل (از اکستروژن تا بسته‌بندی پروفیل خام) با آنها تعامل فنی داشته باشیم و روش‌های آندایزینگ و پارامترهای مربوطه را با تولیدات ایشان هماهنگ و هم‌راستا نماییم تا بدین‌وسیله به حداکثر کیفیت دست یابیم و البته به این اصل باور داریم که مشتری بهترین مشاور در بهبود مستمر محصولات است.

  • برپایی کارخانه جدید شرکت ماندگار باعث ایجاد چه قابلیت‌ها و امکانات بیشتری برای ارائة خدمات شرکت شده است؟ کمی درمورد دستگاه‌ها و تکنولوژی نوین شرکت توضیح دهید.

خط تولید جدید این شرکت، از کامل‌ترین خطوط آندایزینگ کشور بوده و توان رقابت با برترین خطوط آندایزینگ کشورهای صنعتی جهان را دارد. اصول استاندارد در تمامی ماشین‌آلات و تأسیسات این خط تولید رعایت شده است. وجود سیستم تولید آب مقطر با ظرفیت بیش از یکصد مترمکعب در روز و سیستم گرمایشی و سرمایشی حرفه‌ای و قدرتمند، شرایط کیفی محلول‌های مخازن اصلی و شستشو را مطابق با استانداردهای تراز اول جهانی کرده است. دستگاه‌های پولیشینگ و براشینگ و رکتی‌فایرها تماماً از برندهای معتبر اروپایی و دارای بالاترین سطح تکنولوژی هستند. بخش‌های انتقال و جرثقیل‌ها همگی براساس آخرین متدها طراحی شده‌اند و به‌طور کامل احتمال ایجاد آسیب و لطمه به پروفیل‌ها را از بین برده‌اند. آزمایشگاه شیمی و کنترل کیفیت مجموعه به‌طور چشمگیری ارتقا یافته و اثر فوق‌العاده‌ای بر کیفیت محصولات داشته است.

  • مشتریان شما در سراسر کشور چگونه می‌توانند از سریع‌ترین مسیر به خدمات شما دسترسی داشته باشند؟

درحال‌حاضر خط تولید این شرکت در اراک و در شهرک صنعتی شماره 3 (خیرآباد) در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار و در یک سوله کاملاً استاندارد به مساحت 3600 مترمربع واقع شده است.

مشتریان محترم می‌توانند ازطریق شماره‌های کارخانه (14 الی 33554610-086) و یا خط مستقیم واحد امور مشتریان به شماره 09372587512 با ما در ارتباط باشند.


تعداد بازدید : 3190

ارسال نظر

ارسال