رکود،صنف سازندگان در و پنجره را به انقراض کشاند/ صنعتگران با مطالبات سنگین بانک‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند

  • شنبه 29 مهر 1396 ساعت 16:32

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رییس اتحادیه سازندگان درب و پنجره گفت: بازار درب و پنجره با کساد روبه رو بوده و هر روز به شمار واحدهای تعطیل نیز افزود می شود.
رکود،صنف سازندگان در و پنجره را به انقراض کشاند/ صنعتگران با مطالبات سنگین بانک‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد یوسف نام آور رییس اتحادیه سازندگان درب و پنجره، سازه های فلزی و جوشکاری در خصوص وضعیت بازار درب و پنجره اظهار کرد: حدود چهار سال است که بازار با کساد روبه رو بوده و روز به روز شرایط رو به وخامت می رود، به طوریکه بخش زیادی از افراد را با مشکلات جدی رو به رو ساخته است.

رییس اتحادیه سازندگان درب و پنجره گفت: علت اصلی قرارگیری بازار در شرایط رکود به سبب کاهش میزان ساخت و ساز در کشور بوده و در صورت به راه افتادن این چرخه، به دنبال آن بیش از 2500 دسته شغل فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: 2 شهرک صنعتی، یکی در منطقه چهاردانگه و دیگری در خاوران قرار دارند، که اکنون با کمتر از 20 درصد ظرفیت خود، به فعالیت می پردازند که البته بخش زیادی از این واحدها که تولیدکننده بوده در آستانه  تعطیلی قرار دارند.

نام آور با بیان اینکه واردات این اقلام تأثیری بر افزایش شدت رکود بر بازار نداشته تصریح کرد: تعداد اندکی از تولیدکنندگان در این صنف به سبب بالا بودن هزینه های تولید، توان رقابت در بازارهای جهانی را با نمونه های خارجی خود ندارند، البته برخی مشکلات دیگر نظیر نوسانات بازار ارز هم بی تأثیر نبوده است.

رییس اتحادیه سازندگان درب و پنجره، سازه های فلزی و جوشکاری با اشاره بر دیگر مشکلات گفت: مطالبات سنگین بانک از تولیدکنندگان و صنعتگران در این صنف موجب شد تا افراد را تنها با تعطیلی واحدهایشان رو به رو سازد و  باید این واقعیت را پذیرفت که این صنف در شرایط انقراض قرار گرفته است.

نام آور در خاتمه تأکید کرد: اگر دولت تسهیلاتی با سود اندک به سازندگان اعطا کند، روند ساخت و ساز در کشور قوت خواهد گرفت و به دنبال آن بازار مصالح ساختمانی و دیگر صنوف شرایط بهتری پیدا خواهند کرد.

 


تعداد بازدید : 1311

ارسال نظر

ارسال