زیباترین و با کیفیت ترین دستگیره را خریداری کنید

  • پنجشنبه 18 آبان 1396 ساعت 13:18

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: دستگیره از یراق آلاتی بشمار می رود که در تمامی درب ها از جمله درب ورودی ساختمان، درب ورودی خانه، اتاق خواب ها، حمام و سرویس بهداشتی، تمامی پنجره ها، کمد دیواری، کشو ها، کابینت‌ها و بصورت کلی هر سازه ای که دارای درب باشه مورد استفاده قرار میگیرد. لذا با توجه به تنوع انواع دستگیره، برای انتخاب درست و مناسب دستگیره برای کاربرد مد نظر، می توانید با نماوین در ادامه مطلب همراه باشید.
زیباترین و با کیفیت ترین دستگیره را خریداری کنید

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، در ابتدا لازم است به ویژگی های کلی یک دستگیره توجه شود که شامل نوع کاربری، انواع دستگیره و جهت باز شدن درب و یا پنجره می‌‌باشد.

در مرحله اول باید با توجه به نوع کاربرد مد نظر، تنها دستگیره های مناسب آن کاربرد را مد نظر داشته باشیم. به طور مثال برای درب ورودی ساختمان، دربهای داخلی ، درب سرویس بهداشتی، کابینت و ... دستگیره ها دارای ویژگیهای عملکردی مختلفی می باشند.

بعد از مشخص کردن کاربری مد نظر برای هر دستگیره، باید نوع آن را مشخص کنیم. دستگیره ها با توجه به شکل و ظاهرشان به انواع پلاکی، ضربه ای، رزت، توپی، ثابت، کمدی، کابینتی،کشویی تقسیم می شوند

نکته کوچک اما مهم، جهت باز شدن درب است چرا که برخی دستگیره‌ها با طرح کلی یکسان، اما برای یکی از حالتهای راست باز شو یا چپ بازشو بودن درب و یا پنجره ساخته شده اند. البته دستگیره هایی هم وجود دارند که قابلیت نصب در هردو حالت را دارا هستند.


بعد از ویژگی های کلی به قسمت جذاب خرید میرسیم. ویژگی های ظاهری یک دستگیره.

لازم است به هنگام انتخاب دستگیره ،سبک کلی آن را نیز مناسب با طرح محل نصب آنها انتخاب کنیم. دستگیره ها در سبک های سنتی، کلاسیک، فانتزی، کودکانه در بازار موجود است. تناسب سبک دستگیره و طرح محل نصب آنها می تواند کنار هم زیبایی خاصی به خانه شما ببخشد.

تنوع رنگی دستگیرها بیشتر در رنگ های مشکی، سفید، نقره ای، طلایی، مسی، زیتونی و برنز خلاصه می شود.البته دیگر رنگ ها هم روی دستگیره ها دیده می شود اما با توجه به خاص بودن آن رنگ ها، کمتر مورد نظر خریداران قرار می گرند مگر اینکه خریداری نیاز به ست رنگی خاصی داشته باشد

علاوه بر این سبک ها، در بعضی از دستگیره ها تکنیک هایی نیز بکار رفته است. تکنیک هایی مثل معرق کاری، خاتم کاری، حجم سازی،تراش کاری و نگین دار کردن از جمله فعالیت های ویژه ای است که روی بعضی از دستگیره ها انجام شده و آنها را نسبت به باقی دستگیره ها متفاوت می کند

 

در هنگام انتخاب و خرید، ابعاد دستگیره را حتما در نظرداشته باشید. سازندگان درب و پنجره برای در نظر گرفتن جای دستگیره استانداردها را رعایت میکنند اما ابعاد دستگیره تنها برای جایگذاری در درب مهم نیست، بلکه برای تناسب با سایز آن نیز مهم است. در دستگیره های اهرمی علاوه بر طول و عرض دستگیره بهتر است که ارتفاع اهرم درنظر داشته باشید، منظور از ارتفاه اهرم میزان فضای بین اهرم و بدنه دستگیره برای قرار گرفتن دست در آنجاست.

در مورد دستگیره های پنجره نیز دقت داشته باشید که اگر اهرم دستگیره بلندتر باشد فشار کمتری به خود دستگیره برای باز و بسته کردن قفل درب وارد می شود.


تعداد پیچ های دستگیره را مشاهده کنید چرا که ممکن است در تعداد سوراخ کردن درب برای نصب دستگیره محدودیت های طرحی و ظاهری داشته باشید و نیاز به دستگیره تک پیچ داشته باشید.

همچنین فاصله بین پیچ ها هم باید مورد بررسی قرار بگیرد چرا که پیچ ها باید در جایی محکم شوند که هیچ ضعفی وجود نداشته باشد و بطور کامل محکم شوند تا به مرور زمان هم به درب و یا پنجره آسیب نزنند هم خود دستگیره آسیب نبیند.

حالا که ویژگی های کلی و ظاهری دستگیره را باهم بررسی کردیم، وقت آن رسیده که به بخش کیفیتی و فنی محصول بپردازیم. ویژگی های فنی محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جنس بدنه دستگیره به عنوان متریال اصلی این کالا میتواند از موادی همچون آلیاژ برنج، مس، فولاد، سرامیک، چوب، شیشه و.... باشد. حال بعضی از دستگیره ها به طور تو خالی ساخته میشوند و بعضی ها هم به صورت توپر ساخته میشوند. برای درب های فلزی سنگین بهتر است تا از دستگیره های توپر با مقاومت بیشتر استفاده شود تا سنگینی درب به دستگیره فشار وارد نکند.

درمورد دستگیره های پنجره نیز جنس صفحه اصلی دستگیره بسیار مهم است چرا که اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد ممکن است دستگیره تغییر شکل بدهد و یا در مواردی حتی شکسته شود.

در داخل اهرم دستگیره فلز 4 پهلویی قرار دارد به نام شفت چهار پهلو که اهرم به وسیله آن ضامن قفل درب را آزاد کرده و درب باز میشود. از نوع کار این فلز مشخص است که کار مهمی را بر دوش خود دارد پس نتیجه میگیریم مرغوبیت جنس شفت چهار پهلوی دستگیره هم مورد مهمی است. 

در بعضی از دستگیره ها قفل مناسب خودش هم وجود دارد و البته بعضی از دستگیره ها هم قفلی به همراه خود ندارند و قفل باید به صورت جداگانه برای آن تهیه شود. در نظر بگیرید که دستگیره مورد نظرتان چه نوع قفل هایی را در خود جایی میدهد. قفل ورودی، کلیدی، سوِیچی، سرویس بهداشتی و ... از انواع قفل ها هستند.

تولید کنندگان دستگیره، ضریبی را تحت عنوان ضریب خستگی فنر در اطلاعات دستگیره قرار می دهند. در واقع ضریب خستگی فنر تعداد مرتبه ای است که شما اهرم دستگیره را فشار داده و فنر داخل دستگیره کشیده شود. تعداد مرتبه ای که این اتفاق بیفتد و فنر مقاومت و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد میشود ضریب خستگی فنر. به طور مثال ضریب خستگی فنر یک دستگیره درب ورودی ساختمان می تواند 40000 باشد.

اگر دستگیره را برای درب های خارجی ساختمان خریداری می کنید توجه داشته باشید که حتما چندین مشخصه را دارا باشد. با توجه به بارش باران و برف در فصول مختلف سال حتما از دستگیره های ضد آب استفاده کنید تا علاوه بر مقاومت در برابر بارش برف و باران، در صورت کثیف شدن و دوده گرفتن بتوانید به راحتی آن را بشویید. همچنین با توجه به تابش نور خورشید، روزانه آن هم به مدت طولانی حتما دستگیره ای را انتخاب کنید که در برابر تابش نور خورشید هم مقاوم باشد.


تعداد بازدید : 4386

ارسال نظر

ارسال