ساخت دستگاه تولید پودرهای میکرونیزه

  • سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 11:54

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: محققان گروه طراحی فرآیندهای شیمیایی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید پودرهای میکرونیزه برای مواد آلی حساس به حرارت شدند.
ساخت دستگاه تولید پودرهای میکرونیزه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، پرویز احمدی اول عضو هیأت علمی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و مسئول این طرح گفت: در یکی از واحدهای تولیدی جهاد دانشگاهی تولید ماده‌ای برای پتروشیمی انجام می‌شود که به جز فرآیند سنتز آن، چیزی در حدود یک هفته تولید نهایی زمان می‌برد که با توجه به زمان و هزینه نیروی انسانی و مواد مورد استفاده به این فکر افتادیم که زمان این فرآیند را کاهش دهیم. در سال 93 تست‌های اولیه در آزمایشگاه و پس از آن ساخت و ساز نمونه‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی در مرکز تحقیقات به صورت پایلوت انجام شد که در نهایت منجر به ساخت این دستگاه با پتانسیل مناسب برای اجرا و به کارگیری در صنایع مختلف پیشرفته از جمله دارویی، غذایی و نفت و گاز شد.

احمدی در ارتباط با کاربردهای مختلف این دستگاه گفت: پودرسازی مواد معدنی به راحتی صورت می‌گیرد، اما خرد شدن و پودر شدن مواد آلی با چالش‌های زیادی همراه استاز دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به پودر کردن استئارات‌های مورد استفاده در در و پنجره‌های پی‌ وی‌ سی، تولید پودر رنگ با اندازه مش مناسب اشاره کرد.

 


تعداد بازدید : 661

ارسال نظر

ارسال