ساختمان شرکت JTI، نمایی از جنس کرتین وال با فناوری روز

  • سه شنبه 4 مهر 1396 ساعت 12:40

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت معماری SOM ساختمان مرکزی Japan Tobacco International شرکت بین المللی توتون ژاپن) یا JTI در ژنو سوییس را طراحی و اجرا نموده است. این ساختمان از نمای شیشه‌ای نوین بهره می برد و برای ۱۲۰۰ نفر کارمند فضای کافی ایجاد می نماید. ساختمان JTI نیم قرن است که در این شهر قرار داشته و برندهای معروفی همچون وینستون و بنسون به آن وابسته هستند.
ساختمان شرکت JTI، نمایی از جنس کرتین وال با فناوری روز

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: پروژه هایی همچون این ساختمان ۹ طبقه معمولا به چند قسمت تقسیم شده و از اِلِمان های بصری مختلف بهره می برند. اما معماران پروژه پا را فراتر نهاده و شکلی یکپارچه برای این ساختمان در نظر گرفته اند که در عین سادگی زیباست. حالت زاویه دار پروژه به خاطر دو گوشه ی آن است که از سطح زمین ارتفاع دارد و به ساختار آن زاویه می دهد. انتهای هر یک از این گوشه ها به حیاط مرکزی ختم می شود که محلی برای استراحت کارکنان و ساکنین محل ساخت پروژه است. شرکت SOM در مورد پروژه گفت: «محل احداث مثلثی شکل بود و ما می بایست از فضا استفاده حداکثری را می نمودیم. به همین خاطر شکل ساختمان در اثر این دو عامل به ما دیکته شد.

این ساختمان به عنوان یکی از پایدارترین ساختمان های اروپا توسط این شرکت مطرح گردیده و از نمایی جدید به نام Closed Cavity Facade (CCF) و یا نمای حفره بسته شیشه ای استفاده نمودند که با مشارکت یکی از مهندسین مطرح ساخته شده است. سیستم کرتین وال از مثلث های شیشه ای تشکیل شده و هر کدام از این قطعات ۴.۳ متر عرض دارند. هر کدام از مثلث ها از یک لایه سه جداره ای داخلی و یک لایه تک جداره ای خارجی تشکیل شده اند و فضای بین لایه ها با هوای فیلتر شده و بدون رطوبت پر می شود.

سیستم CCF راحتی ساکنین را در درجه اول مورد توجه قرار می دهد. همچنین میزان مصرف انرژی را کاهش داده و در نتیجه میزان تولید کربن نیز کاهش می یابد. از این سیستم به عنوان یکی از بهترین سیستم های تمام شیشه ای تولید شده در طی تمام سالهای فعالیت این شرکت نام برده می شود.










تعداد بازدید : 3493

ارسال نظر

ارسال