ساختمان های تجاری ناایمن تهران تعطیل می شوند/11 مجتمع تجاری تهران در آستانه تعطیلی

  • جمعه 19 آبان 1396 ساعت 14:35

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: عضو هیأت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی تهران گفت:۱۱ مجتمع تجاری در دو منطقه ۱۱ و ۱۲ که ایمنی آنها پایین است شناسایی و برای آنها اخطارهای لازم نیز صادر شده است.
ساختمان های تجاری ناایمن تهران تعطیل می شوند/11 مجتمع تجاری تهران در آستانه تعطیلی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران؛ اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران پس از حادثه‌  ساختمان پلاسکو، مصوب کرد تا تمام ساختمان های مشابه پلاسکو شناسایی شوند.

نژاد بهرام ادامه داد: بر اساس مصوبه فوق مقررشد تا پس از شناسایی ساختمان های تجاری نا ایمن، اخطارهای لازم به مالکان واحد‌های تجاری آن مجموعه ها و مدیریت آنها ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: مجتمع تجاری نبوت در شرق  تهران، یکی از چندین مجتمعی بود که به دلیل ناایمن بودن توسط نیروی انتظامی تعطیل  و فعالیت کسبه آن متوقف شده است و روند برخورد با سایر متخلفین در این حوزه با جدیت دنبال می شود.

عضو هیأت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس پیگیری ها و تحقیقات صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر، ۱۱ مجتمع تجاری در دو منطقه ۱۱ و ۱۲ که ایمنی آنها پایین است شناسایی  و اخطارهای لازم نیز صادر شده است.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: بنده در ابتدای کار شورای پنجم، نسبت به ایمنی سازی ساختمان های ناایمن تذکر دادم و نسبت به وضعیت فعلی حاکم بر آنها که وضعیتی نگران کننده است، هشدار دادم.

وی یادآور شد: از میان ساختمان های نامبرده تنها یک مجموعه، یعنی مجتمع تجاری آلومینیوم به ایمن سازی و رفع نواقص موجود اقدام کرده است.

عضو هیأت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بیش از ۳ ماه است که کار ایمن سازی مجتمع تجاری آلومینیوم آغاز شده  و  ایمن سازی آن همچنان ادامه دارد.

نژاد بهرام گفت: مالکان و مدیران مجتمع های تجاری شناسایی شده، باید توجه داشته باشند که اگر به ایمن سازی ساختمان اقدام نکنند با آنها برخورد می شود و شهرداری با حکم قضایی به این مسئله ورود می کند.

وی تاکید کرد:مجتمع های تجاری متخلف که فاقد ایمنی لازم برای فعالیت و کسب و کار خود هستند به زودی توسط نیروی انتظامی و با حضور برخی از اعضای شورای شهر به عنوان ناظر تعطیل می شوند.

عضو هیأت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مالکان واحد‌های تجاری باید به تامین ایمنی ساختمانی که اجاره می دهند به اندازه اجاره بهایی که دریافت می کنند اهمیت بدهند و در قبال جان و مال کسبه و مردمی که برای خرید به مجتمع های تجاری می آیند، سهل انگاری نکنند.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی روزهای آینده از روند ایمن سازی ساختمان آلومینیوم بازدید می کنند و پیشرفت کار را مورد بررسی قرار می دهند.


تعداد بازدید : 823

ارسال نظر

ارسال