ساختمان های رویایی اما واقعی!

  • شنبه 17 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و. نما: هاندرتواسر، نقاش و معمار اتریشی بود که تمام شغل خود را در دفاع از خطوط منحنی شکل در برابر خطوط مستقیم گذراند. از اواسط دهه ۷۰، همه ساختمان های حیرت آور او به شکل منحنی و با ویژگی های محیطی چشم انداز در هماهنگی کامل بود.
ساختمان های رویایی اما واقعی!

باشگاه در و پنجره و نماهاندرتواسر، نقاش و معمار اتریشی بود که تمام شغل خود را در دفاع از خطوط منحنی شکل در برابر خطوط مستقیم گذراند. از اواسط دهه ۷۰، همه ساختمان های حیرت آور او به شکل منحنی و با ویژگی های محیطی چشم انداز در هماهنگی کامل بود.

خانه هاندرتواسر؛ آلمان

مجتمع خانه هاندرتواسر در شهر کوچک بادزودن آلمان، از آپارتمانی با ۲۲ واحد تشکیل شده است. ویژگی کلی ساختمان و طراحی استادانه ستون های آن که شبیه گنبدهای طلایی مسجدهای اسلامی است به همراه سقف های سایبان مانند، که شبیه معماری عبادتگاه های باستانی است بنایی را بوجود آورده که بکلی متفاوت از معماری سنتی آلمانی است.

خانه رونالد مک دونالد؛ آلمان

خانه رونالد مک دونالد یکی از ۱۶ خانه در آلمان است که برای خانواده هایی با فرزندان بیمار تدارک دیده شده تا در بیمارستان های نزدیک این خانه مورد درمان قرار بگیرند. این ساختمان با ۱۷ اتاق مخصوص، توسط هاندرتواسر ساخته شده است و هر طراحی و رنگ این خانه دارای معنی و مفهوم است.

ساختمان گرین سیتادل ؛ آلمان

گرین سیتادل آخرین پروژه هاندتواسر است و از سال ۲۰۰۵ در قلب شهر ماگدبورگ آلمان قرار دارد. در ابتدا از او خواسته شده بود تا شیوه ساخت معمولی این ساختمان را تغییر دهد اما سپس  تصمیم بر آن شد تا ساختانی کاملا جدید ساخته شود. ساختمان دارای تئاتر، اداره، کودکستان، مغازه، ۵۵ آپارتمان و یک هتل با ۴۲ اتاق است که هر اتاق به شیوه ای متفاوت طراحی شده است. علت نام گذاری این ساختمان به گرینسیتادل، تعداد زیاد درختان موجود در حیاط و پشت بام این ساختمان بوده است.

ساختمان روگنر باد بلومای؛ اتریش

روگنر باد بلومای یک مجتمع اقامتی نزدیک شهر باد بلومای اتریش است . هاندرتواسربا هدف ایجاد تعامل بین انسان، طبیعت و معماری، نمای داخلی این ساختمان را به صورت پیچ دار طراحی کرد که در آن لبه های مستقیم وجود ندارد و هیچکدام از ۲,۴۰۰ پنجره آن مثل هم نیستند. بعضی از اتاق ها در زیر زمین قرار دارند و پنجره هایی رو به حیاط روشن دارند، در حالی که بقیه اتاق ها دور چشم انداز اطراف را احاطه کرده اند. در کنار این اقامتگاه چشمه های آب گرم بسیاری هم وجود دارد که آن را تبدیل به محلی محبوب برای مسافران کرده است.

ساختمان والد اسپیریل؛ آلمان

ساختمان والد اسپیریل یک مجتمع مسکونی در شهر دارمشتات آلمان است که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. معنی این ساختمان به انگلیسی “مارپیچ جنگل” است که این نام، منعکس کننده نقشه کلی ساختمان و سقف سبز آن است. این ساختمان شامل ۱۰۵ آپارتمان، پارکینگ، بوفه و کافه ای در پشت بام مارپیچ است. هیچ کدام از ۱۰۰۰ پنجره این ساختمان شبیه هم نیستند و هر کدام طراحی خاص خود را دارند و دستگیره های مختلفی به درها و پنجره های هر آپارتمان چسبانده شده است. بعضی از آپارتمان ها به روش هاندرتواسر دکوربندی شده که کاشی های رنگارنگ حمام و آشپزخانه مشخصه کارهای اوست.

برج کوچلبایر؛ آلمان

برج کوچلبایر برجی ۳۵ طبقه در شهر آبنسبرگ آلمان است. در سال ۲۰۰۰ در جریان فاز برنامه ریزی این ساختمان، هاندرتواسر در گذشت و این برج بعد از مرگ او زیر نظر لئونهارد کامل شد و معمار پیتر پلیکان ساختمان را نظارت می کرد.


تعداد بازدید : 2509

ارسال نظر

ارسال